تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۳۲۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

میزان وصولی حقوقات دولتی معادن کردستان امسال ۴۳۹ میلیارد تومان بوده است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان میزان وصولی حقوقات دولتی معادن استان از ابتدا تا پایان مرداد امسال ۴۳۹ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان کردستان در سنندج، مجموع واحد‌های معدنی استان را ۳۴۷ واحد ذکر کرد و گفت: ۲۱۴ واحد در استان فعال است.

وی افزود: تاکنون پروانه اکتشاف چهار واحد صادر شده و تعداد پنج معدن در حال تجهیز است.

خلیقی تعداد واحد‌های غیرفعال استان که بیشتر سنگ لاشه و پوکه است ۱۳۲ واحد ذکر کرد و افزود: هم اکنون این واحد‌ها در حال فعال‌سازی است.

وی مجموع معادن در گروه شن و ماسه و سنگ لاشه را ۲۸۲ واحد ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۷ واحد در استان فعال است.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به مصوبات قبلی شورا در خصوص تخصیص یک درصد فروش معادن به استان تصریح کرد: طبق این مصوبه معادن طلا و سنگ آهن استان باید نسبت به واریز یک درصد فروش سالانه خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: طبق این مصوبات معدن طلای زرکوه ملزم به پرداخت ۸۰ میلیارد تومان به خزانه استان بوده، اما این مبلغ را به خزانه واریز نکرده است.

به گفته خلیقی، مطابق برنامه ششم توسعه معدن طلای زرکوه باید یک درصد فروش سالانه خود را به خزانه استان واریز کند و بعد به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اعتراض مردم اهالی ساکن در معادن مبنی بر آسفالت جاده‌های این مسیر‌ها تصریح کرد: ۶۵ درصد اعتبارات باید به آسفالت جاده‌ها تخصیص یابد.

۳۴۴ واحد معدنی در استان دارای پروانه بهره برداری است، ۱۸ گونه ماده معدنی در استان شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده