تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۷۴۱۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پیش شرط استاندار برای حقوق دولتی معدن

استاندار کرمان: تا سهم استان وصول نشده، یک ریال دیگر از معادن نگیرید

‌می‌متالز - استاندار کرمان در واکنش به برنگشتن سهم استان از حقوق دولتی معادن دستور داد تا زمانی که سهم ۱۵درصدی استان از حقوق دولتی معادن وصول نشده، دیگر پیگیری برای دریافت حقوق دولتی از معادن انجام نشود.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان اعلام کرد؛ تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان کرمان وصول شده که حتی یک ریال آن هم به استان کرمان برنگشته است.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان با تاکید بر اینکه بایستی بیش از هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی وصول شده از محل معادن به استان برگشت داده شود، دستور داد تا زمانی که سهم استان برنگشته هیچ حقوق دولتی از معادن وصول نشود.

فداکار در این رابطه اظهار کرد: بنده نامه‌ای به میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه می‌نویسم که سهم ۱۵ درصد را همین ۶ ماه اول بدهید. تا زمانی که سهم ۱۵ درصدی از محل حقوق دولتی به استان برنگشته، هیچ فشاری به معادن نیاورید و حتی یک قران دیگر را پیگیری نکنید.

او همچنین در این جلسه از روند مالیات‌گیری در استان کرمان انتقاد کرد و گفت: با توجه به بلایی که سر استان آمده ما امسال باید همت کنیم و پول دولت را وصول کنیم و دیگر مازادی نمی‌ماند.

براساس تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن کشور، دولت مکلف است پانزده درصد (۱۵%) از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه نماید، به طوری که تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.

منبع: کرمان نو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده