تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۳۰۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس شورای اسلامی شهر طبس:

سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن حق مردم طبس است

‌می‌متالز - رییس شورای اسلامی شهر طبس گفت: سهم ۲ درصد ناشی از فروش معادن این شهرستان حقی است که بر اساس دست خط امام راحل متعلق به مردم طبس و این موضوع در حال پیگیری و نتیجه دادن است.

به گزارش می‌متالز، محمد جواد راستینه روز یکشنبه در نشست خبری که با حضور شهردار طبس برگزار شد افزود: دریافت این سهم چه معادن دولتی باشد چه خصوصی، حق مردم شهرستان است.

وی ادامه داد: بافق سهم ۲ درصد حاصل از فروش معادن را می‎‌گیرد و ما هم باید بگیریم، در این کشور هیچ فرقی بین مناطق نباید وجود داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر طبس اظهار داشت: پیام مردم طبس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت مستقیم به گوش ریاست جمهور رسیده است.

وی بیان کرد: این خواسته در دیدار خصوصی با نمایندگان فعلی و سابق مردم شهرستان در مجلس در تهران، نشست با شورای اسلامی شهر بافق، نماینده اسبق شهر بافق، گرفتن دست خط از دادستان دیوان محاسبات کل کشور پیگیری شده و ما هم تمام مستندات مورد نیاز را جمع‌آوری کرده‌ایم.

راستینه تاکید کرد: اگر مدیران ما در طبس، نماینده مردم در مجلس، استاندار، امام جمعه و همه مسوولان اتحاد و همدلی داشته باشند که تا به امروز هم همین‌گونه بوده، این خواسته بطور قطع محقق خواهد شد چرا که شورا به تنهایی نمی‌تواند کاری بکند.

وی با تاکید بر اینکه مردم این شهر لایق بهترین‌ها هستند عنوان کرد: مردم شهرستان طبس حضور ۱۰۲ درصدی در انتخابات داشتند و در واقع به ندای رهبری لبیک گفتند.

رییس شورای اسلامی شهر طبس میانگین سنی اعضای شورای شهر طبس را در این دوره ۳۹ سال عنوان کرد و افزود: این انتخاب نشان می‌دهد مردم طبس به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم پایبند هستند.

وی که جوان‌ترین عضو شورای شهر طبس و همچنین جوان‌ترین عضو شورایی استان است، در ادامه به مردم طبس قول پیگیری مشکلات و امورات این شهر را با تمام توان داد.

راستینه افزود: تاکنون در تحقق این هدف کوتاهی نشده و تمام تلاش اعضای شورای شهر این بوده که بهترین‌ها را برای مردم شهرمان رقم بزنیم.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی که از شروع شورای ششم می‌گذرد، نمره نسبتا قابل قبولی را به عملکرد شورا می‌توانیم بدهیم، که امیدواریم در افکار عمومی هم این نمره مثبت و قابل قبول باشد.

رییس شورای اسلامی شهر طبس مهمترین وظیفه شورای شهر را انتخاب شهردار عنوان کرد و ادامه داد: ما بومی‌سازی را در این زمینه عملیاتی کردیم و امیدواریم این مهم در بدنه بقیه ادارات شهر طبس هم محقق شود.

وی از شهردار طبس به عنوان یک جوان انقلابی، مومن، متدین و از خانواده‌ای انقلابی یاد کرد و افزود: شهردار طبس در سمت‌هایی که تاکنون داشته خوش درخشیده و کار‌های بزرگ و مهمی در بخش مرکزی شهرستان انجام داده است.

سخنگوی شورای شهر طبس هم در این نشست از شورا‌ها به عنوان یک پارلمان شهری که در قانون جایگاه خیلی مهم و بزرگی دارند، یاد کرد و گفت: انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری از وظایف مهم شورای شهر به‌شمار می‌رود.

رسول عراقی افزود: در این زمینه با افتخار می‌توانم بگویم از بین ۴۰ تا ۵۰ رزومه کاری که به شورا ارسال شد، بعد از برگزاری جلسات متعدد با نخبگان و بزرگان شهر محمد نصیری به عنوان شهردار جوان، شایسته و جهادی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه به عنوان یک عضو شورای شهر طبس امروز از این انتخاب خرسندم، اظهار داشت: در این مدت پنج ماه برکات و ثمرات مدیریتی شهردار را مردم در سطح شهر مشاهده کرده‌اند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر طبس با تاکید بر اینکه یک شورای قوی، باید شهرداری قوی داشته باشد و یک شهردار قوی هم در کنار یک شورای قوی معنا پیدا می‌کند، افزود: این دو بال همدیگر هستند و اگر با هم متحد باشند، مردم در سطح شهر هم برکات آن را خواهند دید و تا امروز هم مردم این را مشاهده کرده‌اند.

وی با اشاره به شروع بکار شورای ششم طبس از ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: تاکنون شورا و شهرداری بر اساس بودجه و سیستم شورای پنجم برنامه‌ها را عملیاتی کرده‌اند.

عراقی تصریح کرد: این نوید را به مردم شهرطبس می‌دهم که بر اساس لایحه بودجه جدیدی که از شهرداری آمده و جلسات متعددی که در این راستا در قالب ۱۰ جلسه رسمی پنج ساعته و به همین میزان غیررسمی برگزار شده، با تغییراتی که در بودجه رقم خورده در سال ۱۴۰۱ شاهد تحول واقعی در شهر خواهند بود چرا که بودجه نویسی خیلی مهم است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را بسیار متفاوت با گذشته عنوان کرد و در ادامه به تشریح عملکرد شورا در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: از مهم‌ترین حوزه‌هایی که مورد توجه مردم هم بوده و ما هم پیگیری‌هایی زیادی انجام داده‌ایم، حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

پیگیری مطالبات مردمی از اولویت‌های شورای شهر طبس

وی اولویت شورای شهر ششم طبس را پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، راه و شهرسازی و دیگر حوزه‌ها برشمرد.

این عضو شورای شهر طبس با بیان اینکه ما بی‌پرده می‌خواهیم با مردم شهرمان صحبت کنیم، ادامه داد: علت ندادن گزارش از عملکرد شورا این بوده که خواسته‌ایم بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد پیگیری‌ها به نتیجه برسد، بعد گزارش ارائه دهیم.

عراقی با بکار بردن این عبارت که عده‌ای شاید نخواهند برخی از پیگیری‌های ما برای مردم به نتیجه برسد، گفت: برخی نمی‌خواهند طبس پیشرفت کند، ولی ما بیشتر از قبل پیگیر بوده‌ایم و برخی از کار‌ها هم به نتیجه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه برای احقاق حق مردم طبس گاهی جنگیده‌ایم و این روش را ادامه خواهیم داد، عنوان کرد: امیدواریم حداقل بعد از چهار سال بخشی از سهم طبس برگردد تا منجر به آبادانی شهر و شهرستان شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این زمینه یک سفر به تهران داشتیم و به اتفاق شهردار و نماینده مردم طبس با معاون توسعه منابع وزیر بهداشت یک نشست سه ساعته داشتیم که نتایج خوبی داشت و مردم ثمرات آن را در سال ۱۴۰۱ خواهند دید.

وی از برگشت هلی‌کوپتر امداد و نجات به طبس بعد از پیگیری‌ها و همدلی‌های که بین مسوولان شهرستان وجود داشت، به عنوان یک اتفاق خوب در این مدت یاد کرد و گفت: برگزاری چندین نشست با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای اختصاص یک دستگاه ام آر آی به طبس، برگزاری جلساتی با کادر بهداشت و درمان طبس و پرسنل اورژانس از جمله این پیگیری‌ها بوده است.

عراقی با اشاره به اینکه در این دیدار‌ها متوجه شده‌ایم ناوگان اورژانس طبس اسقاط و تقریبا از کار افتاده شده است افزود: تخصیص اورژانس و دستگاه‌های آمبولانس و هم چنین تخصیص دستگاه ام آر آی از جمله برکات این دیدار‌ها است که در سال جاری محقق خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس در ادامه با قدردانی از مردم، خیران و معتمدین شهر طبس و کمک سه میلیارد تومانی آن‌ها برای ساخت ساختمان ام آر آی بیان کرد: با یک دعوت شورا و شهرداری طبس این کمک میلیاردی جمع‌آوری شد، ولی تاکنون هیچ کدام از این اتفاقات خوب رسانه‌ای نشد و ما دست تک تک این خیران را می‌بوسیم.

وی به یکی دیگر از پیگیری‌های شورا و شهرداری طبس برای استفاده از ظرفیت نخبگان طبسی خارج از شهر اشاره کرد و ادامه داد: با این نخبگان طبسی چندین جلسه و دیدار داشته‌ایم که زمینه دیدار صمیمی با شهردار مشهد و استفاده از تجربیات آن‌ها و قول‌هایی که در این دیدار‌ها داده شد، از جمله ثمرات این نشست با نخبگان بود.

وی از سردار اخوان، سردار تقوی و دکتر شهامی به عنوان نخبگان طبسی یاد کرد و گفت: در تهران با این نخبگان طبسی ارتباط گرفته‌ایم و تاکنون در حوزه بهداشت و درمان و تخصیص امکانات و تجهیزات درمانی به شهرستان کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و در آینده هم مردم طبس برکات این دیدار‌ها و نشست‌ها را خواهند دید.

عراقی به پیگیری‌های شورای شهر طبس در حوزه ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: تیم شورایی طبس تیم جوانی و میانگین سنی آن ۴۰ سال است و در کنار شهردار جوان طبس تلاش داریم به مردم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

وی با اشاره به دیدار شورای شهر طبس با رئیس فدراسیون فوتبال در تهران گفت: در این دیدار قول‌ها و تخصیص‌های خوبی داده شد که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های فوتبالی خوبی که در شهرستان وجود دارد، در زمینه استعدادیابی و تخصیص مربیان در سال ۱۴۰۱ در طبس اتفاق خوبی بیفتد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص اختصاص زمین برای چمن مصنوعی در شهر طبس، در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ امیدواریم در اکثر محلات شهر طبس چمن‌های ورزشی خوبی احداث شود که حرکت زیربنایی خیلی خوبی است.

وی به حمایت از تیم‌های ورزشی طبس اشاره کرد و افزود: ۲۵ تیم ورزشی طبس که به تهران و یا مرکز استان اعزام شده‌اند، مورد حمایت شورا و شهردار قرار دارند.

عراقی به بازگشایی گره واگذاری زمین ورزشی در پایین شهر طبس به سازمان ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این موضوع از شورای چهارم در دستور کار بوده که با پیگیری‌های شورای شهر طبس این گره‌ها باز و با مصوبه حداکثری شورا و تصویب در کمیته تطبیق، زمین به سازمان ورزش و جوانان واگذار شد تا زیر ساخت احداث یک مجموعه ورزشی در منطقه پایین شهر طبس فراهم شود.

وی از برگزاری ۲ مسابقه ورزشی کشوری و بین‌المللی در طبس در سال جاری خبر داد و گفت: مسابقه قوی‌ترین مردان ایران و حمایت از یک مسابقه بین المللی در ۱۴۰۱ رقم خواهد خورد، چون طبس در این زمینه تجربه خیلی خوبی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر طبس به برنامه‌های شورا در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: طبس زیباترین شهر کویر و زیباترین شهر مرکزی ایران است که ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری طبس را در داخل و خارج کشور معرفی کنیم، می‌توانیم از پول گردشگری شهرمان را توسعه دهیم.

عراقی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری باید در شهرستان تقویت شود، ادامه داد: اگر بتوانیم ظرفیت گردشگری طبس را تقویت کنیم با توجه به داشتن ۱۰ میلیون زائر در سال و سه میلیون زائر در عید نوروز و با توجه به اینکه ما شاهراه ورود چندین استان به مشهد هستیم، به توسعه شهرستان کمک کرده‌ایم.

وی به تیم تخصصی شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: استارت راه‌اندازی دانشکده فرهنگیان با همدلی که بین مسوولان شهرستان و شورا و شهرداری وجود دارد، به‌زودی زده می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، بیان کرد: یکی از کار‌هایی که بطور قطع در طبس رقم خواهد خورد احداث دانشکده فرهنگیان است.

عراقی با اشاره به اقداماتی که شورای شهر طبس در حوزه آب انجام داده است، افزود: مقام معظم رهبری در دست خطی نوشته‌اند کشف آب‌های ژرف کمتر از کشف نفت نیست.

برداشت آب‌های ژرف در طبس در آینده نزدیک

وی بیان کرد: کشف آب‌های ژرف در طبس با پیگیری‌های صورت گرفته استارت خورده و در آینده نزدیک در این زمینه اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی با اشاره به دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی برای رفع مشکل کمبود آب شهر طبس در تابستان افزود: در حوزه راه و شهرسازی هم دیدار‌هایی در تهران و در استان با مسوولان داشته‌ایم تا یک روز پروازی دیگر هم به فرودگاه طبس اضافه شود تا در سال ۱۴۰۱ شاهد سه روز پروازی از این فرودگاه باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس به پیگیری‌هایی که برای دوبانده کردن جاده‌های طبس در شورای شهر و شهرداری صورت گرفته اشاره کرد و گفت: جاده طبس - یزد در شان مردم دارالعباده این شهر نیست و خیلی از مردم برای مباحث درمانی خود به یزد مراجعه می‌کنند، بنابراین در دیدار با استاندار یزد قول داده شد از ظرفیت معادن برای دوبانده کردن این محور بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: قطعه دوم این محور به طول ۳۰ کیلومتر از سمت یزد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان شروع شده و در سال جاری هم با قوت ادامه خواهد داشت.

عراقی با اشاره به حمایت اداره کل را و شهرسازی خراسان جنوبی و رفع مشکلات سایت مسکن ملی طبس و رفع برخی از مشکلات این حوزه عنوان کرد: ما دست هر سرمایه‌گذار که در طبس در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند را می‌بوسیم و از او حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در شهرداری، کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری فعال است و از همه کسانی که بخواهند سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم و اگر گرهی هم باشد با پای برهنه به دنبال رفع آن خواهیم دوید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر طبس تاکید کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های شورا و شهرداری طبس که در اواخر سال ۱۴۰۰ محقق شد، اختصاص یک دستگاه حمل زباله هشت تنی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان به شهر طبس بود که بعد از پیگیری‌های مستمر به ثمر نشست.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده