تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۷۶۶
کد خبر: ۲۵۳۷۹۶
سرویس خبر : اجتماعی

نوآوری باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز با هدف پشتوانه‌سازی در فوتبال تبریز

‌می‌متالز - بهترین‌های فستیوال درون تیمی فوتبال‌آموزان باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز معرفی شدند.

به گزارش می‌متالز، مراسم اختتامیه فستیوال درون تیمی فوتبال آموزان باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز با معرفی بهترین‌های این مسابقات به پایان رسید.

این مراسم با حضور مقصودی رئیس سازمان ورزش و جوانان تبریز، حسن آذرنیا پیشکسوت باشگاه تراکتور، محمدعلی علیپور مدیر سازمان ورزش شهرداری تبریز، فخوری پیشکسوت باشگاه عقاب تبریز، سجاد حسین‌زاده از مربیان فوتبال تبریز، علی داداشیان رئیس کمیته جوانان استان، ناصر تقی‌زاده رئیس سازمان ورزش شهرستان باسمنج، حیدر جعفری سرمربی تیم امید تراکتور تبریز، خسروشاهی پیشکسوت کشتی استان، طهماسب از مدیران اداره‌کل ورزش و جوانان استان و بهنام خسروشاهی قهرمان دوچرخه سواری برگزار گردید.

در این مراسم از تمامی رده‌های تیم‌ها آکادمی و نفرات برتر فستیوال درون تیمی فوتبال آموزان باشگاه آلومینیوم حکمتی با اهداء مدال و تندیس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

این برنامه با حمایت حاج وحید حکمتی، مدیرعامل و مالک باشگاه آلومینیوم حکمتی و با حمایت مالی مهندس ندایی مدیرعامل شرکت آسانسور اوج رسان و توسط دو مربی نامدار این باشگاه خلیل احمدزاده و بابک ذوالرحمی برگزار گردید.


وحید حکمتی مالک و مدیرعامل باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز

مالک و مدیرعامل باشگاه آلومینیوم حکمتی گفت: این باشگاه در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و تیم فوتبال این باشگاه در سوپر لیگ استان کارش را استارت زده و دو سال بعد با قهرمانی در استان به لیگ دسته ۳ کشور صعود کرده و در جام حذفی هم بعد از صعود از مرحله اول، در دور دوم با تیم پیام خراسان بازی کردیم که از تیم‌های مدعی آن وقت بود و اگر این تیم را شکست می‌دادیم با تیم لیگ برتری شاهین بوشهر بازی می‌کردیم که برابر پیام خراسان مغلوب شدیم.

وی افزود: بعد از مدتی به دلیلی مشکلاتی فعالیت‌های باشگاه را تعلیق و به آکادمی فوتبال تبدیل کردیم و ۱۳ سال است که آکادمی باشگاه را راه‌اندازی کرده و به صورت منظم آکادمی فعالیت داشته و من به همراه آقای احمدزاده که بنیانگذار این برنامه بودیم و آقای ذوالرحمی و بقیه دوستان، آکادمی قوی و مدرن راه‌اندازی کردیم که در شان شهر اولین‌هاست و امیدواریم استارت قوی برای فوتبال آموزان باشد.

وی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم، آکادمی باشگاه حکمتی یکی از بهترین آکادمی‌های تبریز بوده و در مسابقات لیگ استان در ۳ رده نونهالان، نوجوانان و جوانان تیم دادیم و امیدوارم رفته رفته تعداد تیم‌های خود را افزایش و ان‌شاءالله در رده بزرگسالان هم تیمی قدرتمندتر از گذشته خواهیم داشت.

برای امکانات سخت‌افزاری هم اقداماتی انجام داده و با اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تبریز هم در این مورد رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی در مورد حمایت این باشگاه از کشتی استان و دادن تیم در لیگ برتر کشتی بیان داشت: من در خانواده ورزشی بز‌رگ شدم و پدرم و برادرم از قهرمانان کشتی کشور هستند و ورزش کشتی استان هم بسیار مظلوم واقع شده و اسپانسر تیم کشتی استان شدیم. هر چند در بعد نتایج خوب نتیجه نگرفتیم، اما در بعد فرهنگی و انگیزشی در استان تحولاتی ایجاد شد که می‌توان حضور محسن مصطفوی از شهرمان در تیم ملی کشتی اشاره کرده که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهد یافت.

وی یادآور شد: از برنامه‌های آتی باید بگویم، چون بهنام خسروشاهی از قهرمانان دوچرخه سواری آسیا در مجموعه ما حضور دارد، تاسیس آکادمی دوچرخه‌سواری حکمتی خواهد بود.

خلیل احمدزاده بازیکن سابق تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی و مدیر فنی باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز گفت: پشتوانه‌سازی در فوتبال تبریز از اهداف کلان باشگاه حکمتی بوده و در حال حاضر آکادمی این باشگاه در چند رده سنی در حال فعالیت است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های این باشگاه راه‌اندازی مجدد تیم بزرگسالان است، اما گام به گام پیش می‌رویم و باید از بازیکنان باشگاه خود این تیم را تاسیس و یکی دیگر از اهداف باشگاه ایجاد پایگاه قهرمانی و متمرکز شدن تمامی تیم‌های باشگاه در این پایگاه است.

بابک ذوالرحمی بازیکن سابق تیم تراکتور و ماشین‌سازی و مدیر فنی باشگاه آلومینیوم حکمتی هم متذکر شد: بازیکنان این آکادمی بنا به استعدادهایشان را در ۳ گروه تفکیک کرده و مسابقات بین این ۳ رده برگزار کردیم در رده سنی ۸۸ و ۸۹ تمرکزمان روی این رده‌های سنی بوده و مسابقات را برگزار کردیم و تیم‌های برتر، بهترین بازیکن، بازیکن اخلاق، بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان در هر رده را معرفی و در این مراسم تجلیل کردیم تا به نوعی این بازیکنان نونهالان تشویق شده و انگیزه‌ای برایشان شود.

وی اذعان داشت: در بحث خروجی آکادمی، آن‌هایی که شرایط حضور در میدان بزرگ را دارند به تیم‌های رده بالاتر باشگاه می‌فرستیم و این بازیکنان سرمایه باشگاه هستند و باید بگویم این باشگاه رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان در مسابقات استانی حضور دارند و بازیکنان متولد سال ۸۸ تا ۹۳ به صورت علمی و عملی در آکادمی آموزش را فرا گرفته و به تیم‌های پایه آلومینیوم حکمتی منتقل می‌شوند.

۳ گروه رده سنی ۹۰، ۹۱ و ۹۲ هم در آکادمی حضور دارند که به آن‌ها نیز به شکل زیربنایی فوتبال را آموزش می‌دهیم.

وی گفت: ما در اینجا هم از لحاظ فوتبالی و ورزشی و هم اخلاقی آموزش می‌دهیم و به طور مثال درس بازیکنان هم برای ما مهم است و از بازیکنان کارنامه درسی هم می‌خواهیم و تنها یک بعدی آموزش نمی‌دهیم و در بحث آموزش فراگیر عمل کرده و به دنبال تربیت بازیکنان در تمامی ابعاد ورزشی و اخلاقی هستیم.

جا دارد از آقایان کریم کریم‌زاده سرپرست مجموعه و سلیمی مسوول ثبت‌نام و مربیان ناصر دشتی، حسین نعمتی و آقای ... مسوول تدارکات و آقای سلیمی مدیر روابط عمومی باشگاه آلومینیوم حکمتی هستند، تشکر نمایم.

حسن آذرنیا: واقعا جای خوشحالی است که در شهرمان چنین مجموعه‌ای وجود دارد که به فوتبال پایه اینچنین حرفه‌ای پرداخته و برای خودم من بسیار جالب بود و امیدوارم این حرکت باشگاه حکمتی الگویی برای سایر باشگاه‌های تبریز و کشور شود و تداوم این چنین برنامه‌هایی را شاهد باشیم.

همچنین جا دارد از مدیرعامل آلومینیوم حکمتی آقای وحید حکمتی و مدیران این باشگاه آقایان خلیل احمدزاده و بابک ذوالرحمی تشکر کرده و یک خسته نباشید جانانه به این عزیزان بگویم که کار اصلی برعهده آن‌ها بوده است.

حیدر جعفری: امروز شاهد یک مراسم شکیل و وزین را از سوی باشگاه حکمتی در ارزش دادن به بازیکنان تیم‌های پایه بودیم و من شخصا از این مراسم لذت بردم. مراسم بسیار خوبی بود و اکثر بچه‌ها جایزه گرفتند و شاید این چنین مراسمی برای ما عادی باشد، اما برای بچه‌ها در حد المپیک بود و جا دارد از آقای حکمتی مالک باشگاه حکمتی، اسپانسر مراسم و مربیان تیم حکمتی آقایان خلیل احمدزاده، بابک ذوالرحمی و سلیمی بابت این مراسم باشکوه تشکر نمایم.

نوآوری باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز با هدف پشتوانه‌سازی در فوتبال تبریز

نوآوری باشگاه آلومینیوم حکمتی تبریز با هدف پشتوانه‌سازی در فوتبال تبریز

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده