تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۰۴۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جلسه ساماندهی حمل مواد معدنی مطرح شد؛

بهره برداران معادن هزینه تخریب راه‌ها را پرداخت کنند

‌می‌متالز - راهداری زنجان در جلسه ساماندهی حمل مواد معدنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با سازمان صنعت و معدن استان ضمن اعلام همکاری این اداره کل با بهره برداران معادن بر پرداخت هزینه بهسازی راه‌های مورد استفاده آن‌ها تاکید گردید.

به گزارش می‌متالز، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به اهمیت فعالیت باسکول در معادن درجه یک و دو اعلام کرد: برای فعالیت باسکول در این معادن باید بازه زمانی تعیین کرد.

وی از سازمان صنعت و معدن درخواست کرد برای رعایت حق و حقوق دولتی در محور‌های مواصلاتی، معادن فعال و غیرفعال را مشخص کنند تا در بحث حمل بار توسط کامیونداران، با صدور بارنامه رسمی، این حق و حقوق احصا شود.

بر همین اساس، معاون حمل و نقل اداره کل اظهار داشت: از سازمان صمت درخواست داریم در زمان تمدید مجوز معادن، از این اداره کل نیز استعلام کنند تا معادنی که نسبت به صدور بارنامه اقدام نکرده‌اند، شناسایی شوند چرا که صدور بارنامه و فعالیت بر اساس این آمار، سبب کاهش آسیب به جاده‌ها می‌شود و از حمل بار اضافه و تخریب آسفالت جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: سعی خواهیم داشت هزینه اخذ شده از معادن را در بخش بهسازی راه‌های روستایی همان منطقه هزینه کنیم و مجبوریم اعلام کنیم معادنی که در بخش صدور بارنامه با ما همکاری نکنند، ملزم به کمک به آن‌ها نیستیم. گفتنی است حداث راه‌های روستایی برای بار ترافیکی خاص روستا‌ها طراحی شده که با ورود کامیون‌های حامل مواد معدنی، بسیاری از راه‌های موجود با خرابی همراه می‌شوند که بهره برداران معادن باید هزینه تخریب راه‌ها راپرداخت کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده