تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۰۳۸۵۸
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری قزوین خبر داد:

شناسایی بیش از ۷۰۰ تخلف در اضافه‌ بارهای معدنی/ بهره‌برداران معادن در ترمیم جاده‌های قزوین مشارکت کنند

می متالز - جواد حق لطفی گفت: تاکنون ۷۸۸ مورد تخلف در حمل اضافه بار مواد معدنی در راه‌های استان احصاء شده که میزان اضافه بار کلی آن به ۲ هزار و ۳۰۰ تن می‌رسد.
شناسایی بیش از ۷۰۰ تخلف در اضافه‌ بارهای معدنی/ بهره‌برداران معادن در ترمیم جاده‌های قزوین مشارکت کنند

به گزارش می  متالز، جواد حق لطفی در شورای معادن استان که ظهر پنج شنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های معادن به جاده‌ها اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در این زمینه، بحث اضافه تناژ حاملین مواد معدنی در راه‌های استان است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون 788 مورد تخلف در حمل اضافه بار مواد معدنی در راه‌های استان احصاء شده که میزان اضافه بار کلی آن به دو هزار و 300 تن می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان قزوین ابراز کرد: این اضافه بار اصطکاک و آسیب راه‌های استان را در پی دارد؛ به طوری که اضافه تناژ باعث اختلال در عملکرد سیستم ترمزی ماشین حامل و در نتیجه تصادفات در این جاده‌ها می‌شود.

این مقام مسوول اذعان کرد: در مناطقی از جمله بوئین زهرا، کوهین، جاده امامزاده اباذر الموت، آبگرم آوج، طارم و بسیاری از مناطق نیز با مشکل تخریب جاده‌ها بر اثر حمل بار غیرمجاز مواجه هستیم که در شورای ترافیک مطرح شد.

حق لطفی بیان کرد: دو دستگاه باسکول سیار خریداری کردیم که در محل نیز اضافه تناژ ماشین‌آلات معدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در محورهای استان ثبت می‌کنیم.

وی بیان کرد: از شورای ترافیک و شورای معادن خواستاریم تا معادن را ملزم به نصب باسکول و نظارت بر حسن اجرای آن کنند؛ همچنین باید با حاملین مواد معدنی فاقد بارنامه برخورد شود چراکه امروز معادن بدون بارنامه از جاده‌های ما استفاده می‌کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: باید دفاتر صدور بارنامه در استان راه‌اندازی شود و ما آمادگی داریم تا بارنامه صادر کنیم؛ همچنین خواستار آن هستیم تا با تخصیص سهم یک درصدی معادن برای ترمیم راه‌ها طبق بند 5 ماده 43، بهره‌برداران معادن در این امر مشارکت کنند.

حق لطفی در پایان گفت: ما نیاز به افزایش همکاری پلیس برای گشت برخورد با حاملین هستیم و همچنین به مشارکت فرمانداران و بخشداران در فرایند کنترل معادن نیاز داریم.

عناوین برگزیده