تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۶۳۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین:

۷۸ درصد بار معادن قزوین بدون بارنامه حمل می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین گفت: در سال گذشته از ۱۰ میلیون تن بار معادن استان، تنها ۲۲ درصد آن‌ها بارنامه داشتند که این عدد باید افزایش یابد و معادن حقوق دولتی را واریز کنند.

به گزارش می‌متالز، جواد حق لطفی گفت: عبور اضافه بار معادن از راه‌های استان یکی از چالش‌های بسیار مهمی است که موجب تخریب رویه راه‌ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین ادامه داد: امسال به منظور جبران خسارات وارد شده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره‌برداری معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی در تبصره ۷ بند ت قانون بودجه این امکان فراهم شده تا معادن، درصدی از وصولی حقوق دولتی سهم خود را برای نگهداری و بهسازی راه‌ها اختصاص دهند.

وی عنوان کرد: قزوین از نظر قرارگیری در کریدور ارتباطی شمال و شمال غرب کشور از جمله استان‌های پرتردد کشور است و در سال گذشته تردد ۳۲۳ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های این استان به ثبت رسید.

این مسوول بیان کرد: در سال گذشته، توزیع ۱۶۲ هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش راه‌های شریانی، انجام ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی، اجرای ۸۵ کیلومتر عملیات شیب شیروانی راه‌ها و ۴۴ شبانه روز عملیات راهداری زمستانی با توزیع ۲۰ هزار تن ماسه و نمک از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نگهداری راه‌ها بود.

وی ادامه داد: برای روکش آسفالت ۶۵۰ کیلومتر راه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار و بهسازی ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی که روکش آسفالت آن‌ها در اثر گذر زمان تخریب شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

منبع: تیتر قزوین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد