تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۴۷
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۰۱۹۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون استاندار قزوین:

بازار آهن شهرستان آوج نوروز ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - معاون استاندار قزوین گفت: طرح احداث بازار آهن شهرستان آوج متشکل از ۲۲۰ واحد کارگاهی و بنگاه اقتصادی است، به پایان رسیده و در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علی فرخزاد در آخرین جلسه شورای عالی ترافیک استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم (ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طرح احداث بازار آهن شهرستان آوج متشکل از ۲۲۰ واحد کارگاهی و بنگاه اقتصادی است، به پایان رسیده و در نوروز ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به فقدان واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ و پراشتغال در آوج اضافه کرد: با توجه به محرومیت بالای شهرستان آوج و ضعف اقتصاد بخش خصوصی در این شهرستان که در هر ۲ حوزه اقتصاد صنعتی و کشاورزی محروم است، راه‌اندازی بازار آهن می‌تواند سبب توسعه اشتغال مبتنی بر بخش خصوصی در این شهرستان شود.

فرخزاد ادامه داد: با توجه به اینکه بهره‌برداری از بازار آهن مستلزم رفت‌وآمد زیاد خودرو‌های سبک و سنگین به این ناحیه مملو از کارگاه‌های تولیدی و تجاری است، بنابراین امروز کلیات ایجاد دوربرگردان این بازار برای مدیریت ترافیک پیرامون شهر آوج و جلوگیری از تصادفات و سوانح جاده‌ای را مصوب می‌کنیم.

شورای ترافیک تاکستان نظر نهایی را درباره دوربرگردان کنار پمپ بنزین بدهد

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین در ادامه به موضوع احداث دوربرگردان در کنار پمپ بنزین شهر تاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی این پمپ بنزین به میدان اصلی شهر رانندگان وقتی بنزین می‌زنند، مجبور در خلاف جهت خیابان به عقب برگردند که همین موضوع سبب افزایش تصادفات و سوانح رانندگی در این محور شده است.

فرخزاد افزود: با توجه به اینکه ایجاد دوربرگردان در این راه شریانی حادثه‌ساز و حادثه‌خیز خواهد بود، بهتر این است که یک جاده دسترسی به موازات پمپ بنزین تعبیه شده که ایجاد آن راه‌حل منطقی‌تری برای کاهش تصادفات این نقطه ترافیکی خواهد بود.

وی ادامه داد:، اما با توجه به اینکه احداث جاده یادشده مستلزم خرید اراضی مردم است و اعتبار کافی برای این کار در شهرداری تاکستان وجود ندارد، بنابراین موضوع احداث دوربرگردان یا جاده دسترسی جدید به شورای ترافیک شهرستان تاکستان ارجاع می‌شود تا با حضور فرماندار تاکستان نظر نهایی را در این حوزه صادر کنند و این نظر مورد تایید شورای عالی ترافیک استان هم خواهد بود.


سه‌راهی پارک فدک قزوین ایمن شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه احداث دوربرگردان بازار آهن آوج جزو مطالبات فرمانداری و شهرداری این شهر است، گفت: با توجه به اینکه طرح ساخت این دوربرگردان تکمیل و به اداره کل راهداری ارسال شده، از نظر ما این طرح با آیین‌نامه ۲۶۴ و ۴۱۵ حمل‌ونقل جاده‌ای مطابقت داشته و از نظر شکل هندسی مورد تایید اداره کل راهداری است.

جواد حق‌لطفی اضافه کرد:، اما جزئیات اجرای این طرح باید در کارگروه تصویب طرح‌های عمرانی و جاده‌ای اداره کل راه و شهرسازی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر جزئیات آن تایید و تصویب شود، احداث دوربرگردان بازار آهن مانعی نداشته و کاملاً قابل اجرا خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی سه‌راهی ورودی پارک فدک در جاده قزوین به باراجین تاکید کرد و ادامه داد: تاکید اداره کل راهداری در حوزه ساماندهی این سه‌راهی حادثه‌خیز ایمن‌سازی به جای روان‌سازی است؛ چرا که با توجه به شیب جاده باراجین به ویژه در موج برگشت خودرو‌ها در روز‌های تعطیل روان‌سازی منجر به افزایش میزان و شدت تصادفات خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده