تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۵۶۴
کد خبر: ۲۰۲۲۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار قزوین:

تردد شبانه خودرو‌های حامل شن و ماسه از معادن قزوین ممنوع است

‌می‌متالز - استاندار قزوین گفت: تردد شبانه خودرو‌های حامل شن و ماسه از معادن این استان به مدت سه ماهه ممنوع است.

به گزارش می‌متالز، هدایت‌الله جمالی‌پور روز شنبه در سیزدهمین جلسه شورای معادن افزود: معدن به عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود و برای رسیدن به توسعه پایدار باید از ظرفیت‌های اقتصادی آن بخوبی استفاده شود.
وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت معدنی استان افزود: قزوین به لحاظ تنوع ماده معدنی از ظرفیت خوبی برخوردار است و می‌توان با بهره مندی از این ظرفیت زمینه توسعه اشتغال و تحرک چرخ اقتصاد را در سطح استان فراهم کرد.
جمالی پور تصریح کرد: متاسفانه معادن ما به صورت سنتی اداره می‌شود و بخش عظیمی از تولیدات به دلیل برداشت‌های غیر کارشناسانه و خام فروشی هدر می‌رود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: به دلیل نبود صنایع تبدلی مواد معدنی بخش زیادی از این ذخایر ارزشمند به صورت خام به سایر استان‌ها و حتی کشور‌های دیگر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون خام فروشی معادن آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است، تصریح کرد: امروزه از به کار گیری ظرفیت بخش معدن در استان قزوین غفلت کرده‌ایم و با وجود دارا بودن منابع غنی و ارزشمند نتوانسته‌ایم از این توانمندی استفاده کنیم.
جمالی پور با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های معدنی استان توسط کارشناسان و مسوولان خاطرنشان کرد: کمیته‌ای تخصصی باید در شورای معادن استان ایجاد شود تا بتوانیم ظرفیت‌های اقتصادی این حوزه را شناسایی و از آن استفاده بهینه کنیم.
وی افزود: خوشبختانه دو نماینده استان قزوین عضو کمیسیون صنایع مجلس هستند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ سرمایه گذاران با شناسنامه وارد این عرصه شوند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین

عناوین برگزیده