تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۰۲۱۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

کارگروه صیانت از معادن در قزوین تشکیل می‌شود

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تشکیل کارگروه معادن در استان زمینه صیانت از انفال و تعیین تکلیف معادن غیر فعال مشخص خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، پنجمین جلسه شورای حفظ بیت المال و حقوق عامه روز چهارشنبه در شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه اظهارداشت: سال پر تلاطم و سختی را با تحریم و مشکلات اقتصادی و کرونا سپری کردیم که با همت جهادی مسوولان و همراهی مردم از چالش‌ها عبور کرده ایم و پس از این نیز امیدواریم بر مشکلات غلبه کنیم.

کارگروه صیانت از معادن در قزوین تشکیل می‌شود

وی بیان کرد: شورای حفط حقوق بیت المال طرح تاثیرگذاری است که توانسته با مقرراتی که از سوی مجلس تدوین شده در صیانت از حقوق عامه موثر باشد و دستاورد‌های خوبی برای استان به ارمغان بیاورد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در صیانت از حقوق عامه از جمله معادن، جنگل ها، آب و خاک جدی باشیم و از اموال عمومی حفاظت کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی اظهارداشت: ۵ گروه مورد لعنت انبیا هستند، آن که قرآن را تحریف کند، سنت و دین را رها کرده و قضا و قدر خدا را تکذیب کند و حرمت اهل بیت را نگه ندارد و اموال عمومی را به خود منتصب کند.

قدرتی تصریح کرد: در رعایت حقوق بیت المال همه مدیران مسوولند و باید این امانت را بدرستی حفظ کرده و به آیندگان بسپارند.

کارگروه صیانت از معادن در قزوین تشکیل می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص آزاد سازی حریم رودخانه‌ها گفت: مصوب کنید تا آزاد سازی مسیل‌ها به گونه‌ای باشد تا دو طرف رودخانه که آزاد شد برای تردد مردم مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص آبگیری سد نهب و زیر آب رفتن پل روستای شیزر افزود: باید مردم توجیه شوند که شرکت آب منطقه‌ای با مصوبه شورای حفاظت و تایید استانداری پل جایگزین را تعریض و یا احداث می‌کند و اگر مردم توجیه نشدند و بخواهند در کار وقفه ایجاد کنند باید به دیوان عدالت ارجاع شود.

قدرتی در خصوص انتفاع مردم منطقه از معادن موجود در روستا‌ها هم اظهارداشت: از رئیس سازمان صمت درخواست می‌کنیم اگر اختیار دارید مجوز معادن غیر فعال را باطل کنید، زیرا گزارش شده معدنی داریم که فعال نبوده، اما مالکش ۶۰ هزار لیتر سهمیه گازوییل گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: لیست معادن غیر فعال را بدهید و همه معادنی که باید بر اساس قانون ابطال شود گزارش کنید تا مجوز آن‌ها باطل شده و بهره برداری به افراد اهل سپرده شود.

وی گفت: معادن در واقع حقوق مردم است که نباید ضایع شود و قرار نیست ۸۱ معدن در استان غیر فعال باشد و مردم خسارت آن را پرداخت کنند.

قدرتی افزود: مجوز کسانی که گواهی کشف معدن دارند و قادر به استخراج و بهره برداری نیستند باید ابطال شده و در صدور جواز معادن دریافت استعلام از میراث هم الزامی شود و با تعیین شعب خاصی در خصوص معادن بسرعت تصمیم گیری خواهیم کرد.

قدرتی گفت: در استان قزوین در صیانت از آب‌های زیرزمینی کار‌های بسیار خوبی توسط شرکت آب منظقه‌ای صورت گرفته و سال آینده باید بتوانیم مشکل آب زیرزمینی را به طور کامل حل کنیم.

وی اظهارداشت: قزوین یک استان صنعتی است و باید با کارخانه‌هایی که آلایندگی دارند برخورد شود و برای ساماندهی ۱۰ میلیون مترمکعب پساب صنعتی شهرک لیا که می‌تواند محیط زیست را آلوده کند با مشارکت صنعتگران اقدام کنیم.

کارگروه صیانت از معادن در قزوین تشکیل می‌شود

قدرتی از اقدامات انجام شده در صیانت از منابع طبیعی هم تشکر شود.

در این جلسه از مدیرانی که با شرکت مستمر در جلسات شورای حفظ بیت المال و حقوق عامه در اجرای مصوبات اقدامات موثری داشتند تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده