تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۱۸۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

امکان استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا در معادن برای صدور بارنامه فراهم شده است

‌می‌متالز - مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه هم اندیشی با تشکل‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالای خراسان شمالی از فراهم شدن شرایط برای استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا در معادن به منظور صدور بارنامه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل کالا از این ظرفیت استفاده و نسبت به ایجاد دفاتر در این اماکن با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اقدام کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حذف قوانین سختگیرانه در ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل کالا در راستای ایجاد فضای باز، تسهیل کسب و کار و رقابت آزاد، گفت: شرکت‌های حمل و نقل کالا باید در فعالیت‌های خود و ارائه خدمات در چارچوب قانون تغییر و تحول ایجاد کنند.
حمدالهی ادامه داد: در حال پیگیری پرداخت کرایه حمل کالا به صورت آنلاین هستیم تا مشکل عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت کرایه حمل که از سوی برخی صاحبان کالا صورت می‌گیرد، برطرف شود.

وی با تاکید بر پاکدست بودن اکثریت رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در کشور، صدور بارنامه صوری توسط تعداد بسیار کمی از شرکت‌های حمل‌ونقل را یکی از معضلات در بخش حمل و نقل کالا در سال گذشته برشمرد و با تاکید بر رصد استان‌ها در این زمینه، افزود: چهار تا پنج درصد از بارنامه‌ها در این بخش به شکل صوری صادر می‌شد که با اقدامات انجام شده به زیر ۲ درصد رسیده و در صدد هستیم با بکارگیری سامانه‌های راه‌اندازی شده و کنترل‌های مضاعف و سیستمی این موضوع را به حداقل برسانیم.

گفتنی است، در این جلسه روسای تشکل‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالای استان خراسان شمالی دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در خصوص راهکار‌های موجود بحث و تبادل‌نظر شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده