تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۵۴۱۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست مدیریت بحران استانداری خبر داد؛

تداوم ممنوعیت فعالیت معادن قزوین تا خروج از وضعیت ناسالم

‌می‌متالز - سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به قرار گرفتن هوای استان در وضعیت ناسالم، فعالیت شهرداری‌ها بویژه در حوزه قیر و آسفالت و فعالیت معادن تا اطلاع ثانوی و خروج از وضعیت ناسالم تداوم خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علیمی با اشاره به وضعیت آلاینده‌ها در استان گفت: از دیروز مباحث مرتبط با آلودگی هوا بویژه در سه شهرستان قزوین، البرز و آبیک پیگیری شده و جلسه کمیته اضطرار دوبار در روز گذشته و یک بار هم صبح امروز برگزار شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان هم درحالت آماده باش قرار دارند؛ همچنین تصویب شد که واحد‌های اورژانس و هلال احمر در مراکز پرتردد مستقر باشند.

وی عنوان کرد: عدم فعالیت بدنی و ورزشی در فضای باز و همچنین عدم خروج از منزل برای گروه‌های پرخطر از دیگر مصوبات جلساتی بود که برای مقابله با آلودگی هوا برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: شهرداری‌ها موظف شدند در این مدت ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنند تا هم استانی‌ها کمتر از وسایل نقیله شخصی برای تردد استفاده کنند.

وی درباره تعطیلی مدارس هم گفت: مدارس حضوری سه شهرستان، قزوین، البرز و آبیک در شیفت عصر امروز تعطیل شده و درباره تداوم این وضعیت در ادامه تصمیم‌گیری می‌شود؛ چرا که داده‌های ایستگاه‌ها درحال تغییر است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده