تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۵۶۸۰۰
سرویس خبر : انرژی

بازدید وزیر بهداشت از پروژه خط انتقال آب طالقان به آبیک/ مالکیت کارخانه سیمان به قزوین بازگردد

‌می‌متالز - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پروژه خط آب انتقال سد طالقان به آبیک بازدید کرد. این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شده تا شهریور ماه تکمیل شود.

به گزارش می‌متالز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک و مسؤولان استانی و شهرستانی از پروژه خط انتقال آب آبیک بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شده تا شهریور ماه تکمیل و آب سد طالقان به آبیک برسد.

سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با توجه به وضعیت نامناسب آب و هوای آبیک بر اثر فعالیت واحد‌های آلاینده از جمله کارخانه سیمان اظهار کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت مسؤول حوزه سلامت است، درخواست می‌شود این کارخانه به آبیک برگردد تا بتوانیم نظارت‌های لازم را بر فعالیت آن و رعایت استاندارد‌های زیست محیطی داشته باشیم.

وی افزود: کارخانه سیمان در حوزه استحفاظی استان البرز قرار دارد و امکان پایش و نظارت آن وجود ندارد گا‌ها مشاهده می‌شود شب‌ها از سوی این کارخانه فیلتراسیون کارخانه خاموش و آلودگی ایجاد می‌کنند.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: با توجه به وضعیت هوای آبیک و آلودگی این شهر نیاز است پایش‌ها و نظارت‌های محیط زیست به ویژه از نظر بهداشت محیط در شهرستان آبیک مستمر انجام شود.

وزیر همچنین از مرکز بهداشتی و درمانی شهر زیاران که بر اثر آتشباری مبنی بر اجرای خط انتقال آب سد طالقان به آبیک آسیب جدی دیده بازدید کرد. این پروژه برای تخریب و بازسازی و ساخت ساختمان جدید به اعتبار مناسب نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده