تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۴۱۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار سرایان:

ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار سرایان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و وجود هفت ماده معدنی در شهرستان سرایان، گفت: اکتشاف معدنی و فرآوری ظرفیت‌های معدنی در راستای اشتغالزایی بیشتر انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ناصر رضوی، فرماندار سرایان روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم همه ظرفیت‌های شهرستان، نرخ بیکاری شهرستان سرایان چشم انداز خوبی ندارد و بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری استان است.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان، اشتغال، راه‌ها و آب از اولویت‌های اساسی شهرستان سرایان است، گفت: کیفیت خدمات بهداشت و درمان در شهرستان قصه پر غصه مردم است و علیرغم اینکه اقدامات مثبتی در این زمینه در شهرستان رخ داده، اما مردم شهرستان هنوز خدمات باکیفیت درمانی دریافت نمی‌کنند.

فرماندار سرایان افزود: توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان به ۶۴ تختخواب از درخواست‌های مردم منطقه است که نیاز است با نگاه ویژه مساعدت کنید.

رضوی با اشاره به اینکه اشتغال و تولید از دیگر مسائل شهرستان سرایان است، گفت: اشتغال مردم شهرستان متکی بر کشاورزی و دامداری است، اما متاسفانه بر اثر خشکسالی‌های متوالی مردم دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و وجود هفت ماده معدنی در شهرستان سرایان یادآور شد: اکتشاف معدنی و فرآوری ظرفیت‌های معدنی در راستای اشتغالزایی بیشتر انجام می‌شود.

رضوی افزود: از شهرستان سرایان به عنوان پایتخت بنتونیت کشور یاد می‌شود و کیفیت بنتونیت شهرستان در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری اقامتگاه‌های بوم گردی را توسعه داده‌ایم و به صورت تخصصی در حوزه گردشگری نجوم در شهرستان کار می‌شود و بخش عمده‌ای از عشایر ما در قالب گردشگری نجوم توانستند محل درآمدی جدیدی را برای خودشان تعریف کنند.

فرماندار سرایان با ذکر این نکته که شهرستان سرایان به بهشت کویرنوردان و نجوم شناسان معروف است، بیان کرد: باید این شهرستان بیش از گذشته در سطح کشور معرفی شود.

رضوی با اشاره به تعطیلی ۹ واحد تولیدی نسبتا بزرگ در شهرستان، بیان کرد: درخواست ما فعال سازی و احیای این واحد‌های تولیدی است، در زمینه زیرساخت برق هم در شهرک‌های صنعتی شهرستان مشکلاتی داریم.

وی به تراز منفی بانک‌های شهرستان سرایان اشاره کرد و گفت: با این تراز منفی کشاورزان و دامداران توان جذب تسهیلات تکلیفی ابلاغی دولت را ندارند، درخواست ما این است که حضرتعالی خارج از روال عادی برنامه را به بانک‌های شهرستان ابلاغ کنید.

فرماندار سرایان به موضوع کم آبی در شهرستان سرایان اشاره کرد و گفت: دشت شهرستان سرایان به عنوان تنها دشت فوق بحرانی در استان مطرح است، همچنین ۳۵ درصد شبکه‌های آب شهرستان فرسوده است.

رضوی عنوان کرد: در زمینه احداث راه‌های شهرستان در یک سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است، اما عقب ماندگی زیادی در چند سال گذشته داشته‌ایم که لازم است در این خصوص تدبیر ویژه‌ای شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده