تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۷۴۶۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مزایای مجوز اعطای ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش هزینه تمام شده معادن، نوسازی ناوگان و انگیزه سازی در بین معدن کاران از ثمرات مجوز ورود ماشین آلات معدنی از ماهیرود است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباس زاده، امروز سه شنبه ۲۹ شهریور در جلسه بررسی مجوز اعطای ورود ماشین آلات راهسازی و معدنی از مرز ماهیرود اظهار کرد: در مورد صدور مجوز گمرک تخصصی ماشین آلات از ماهیرود باید چند مسئله را مد نظر قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر این شرایط فراهم شود بی شک فضای کار برای معدن کاران و صاحبان صنایع ما بهتر خواهد شد.

عباس زاده با اشاره به اینکه درخواست این مجوز را به به معاون اجرایی رئیس جمهور منعکس کردیم، گفت: پیشنهاد معاون رئیس جمهور بر این بود که موضوع را از طریق شورای مبادلات مرزی پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع را با وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کردیم و در نهایت منجر به مجوزی شد که اکنون در اختیار داریم؛ در این جلسه باید ظرفیت‌های این مجوز از منظر قانونی و چگونگی استفاده و بهره گیری از آن را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

عباس زاده ادامه داد: باید با استفاده از همین مجوز در اختیار و سایر ظرفیت‌ها به نحو احسن در رشد اقتصادی خراسان جنوبی به ویژه در بخش معادن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: با این مجوز می‌توانیم واردات را افزایش دهیم و مرز ماهیرود از جهات مختلف یک جهش پیدا کند؛ مجوز اعطای ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود می‌تواند هزینه تمام شده معدن کاران خراسان جنوبی را کاهش داده و در بین آنان انگیزه سازی برای کار بیشتر کند.

عباس زاده با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان معدنی و راهسازی از دیگر نتایج این گمرک تخصصی است، بیان کرد: استفاده مطلوب از این مجوز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده