تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۰۸۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز گمرک تخصصی ورود ماشین‌آلات راهسازی و معدنی برای ماهیرود اخذ شد

‌می‌متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با تلاش استاندار خراسان جنوبی مجوز گمرک تخصصی ورود ماشین‌آلات راهسازی و معدنی برای ماهیرود اخذ شده است.

به گزارش می‌متالز، مرتضی ذاکریان صبح امروز در جریان بازدید از بازارچه‌های مرزی استان با اشاره به اینکه امروز از مرز یزدان، گلورده و ماهیرود بازدید داشتیم گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه و خاصی به اقتصاد مرز می‌شود.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف، چون کشاورزی، معدن و گردشگری پتانسیل خوبی دارد که همه آن‌ها را با توجه به فرصت اقتصاد مرز و صادرات می‌توان تعریف کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گمرک در طرف ایران از امکانات خوبی بهره‌مند است، یادآور شد: نیاز است طرف افغانستانی ارتباط متقابل را داشته باشد.

ذاکریان، اظهار داشت: آمار هفت ماهه گمرک خراسان جنوبی چه در بخش مسافری و چه صادرات کالا بسیار امید بخش است.
وی با تأکید بر اینکه طرف افغانستانی خواهان واردات کالا از سوی ایران از کشور افغانستان است بیان کرد: برای تحقق این امر باید تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با تلاش استاندار خراسان جنوبی مجوز گمرک تخصصی ورود ماشین‌آلات راهسازی و معدنی برای ماهیرود اخذ شده است.

ذاکریان ادامه داد: انتظار هر دو طرف ایران و افغانستان برای امنیت پایدار در مرز و فعال‌تر شدن خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی مشترک است چرا که موجب گردش اقتصادی بیشتر نیز می‌شود.

وی گفت: اگر همانطور که مجوز گمرک تخصصی ورود ماشین آلات راهسازی و معدنی گرفته شد بتوانیم مجوز واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی از قبیل موبایل، کامپیوتر و ... را نیز داشته باشیم بسیار ارزشمند است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیاز است کل عوارض‌ها تجمیع و در قالب یک قبض اخذ شود، افزود: اجرای این طرح باعث شفافیت بیشتر امور و افزایش اعتماد می‌شود.

ذاکریان افزود: انتقال تشریفات گمرکی برخی از کالا‌ها به مرکز استان نیز کمک کار در رونق صادرات و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده