تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۵۰۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقدام مثبت شرکت بورس در منع فروش بازار گردان‌ها

‌می‌متالز - پس از هفته‌ها دست و پا زدن سهم‌ها در نوسان منفی، سرانجام شرکت بورس به وضعیت ریزش در بازار سهام واکنش نشان داد و بازارگردان‌ها را از ثبت سفارش فروش منع کرد. پس از منع فروش توسط بازارگردان‌ها، بازار سهام وضعیت بهتری به خود گرفت و عموم سهم‌ها در نوسان مثبت معامله می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، در همین رابطه مجتبی سلطانی، کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: در شرایط بحرانی و خاص باید تصمیماتی در جهت بهبود شرایط گرفته شود، که ممنوعیت ثبت سفارش فروش برای بازارگردان‌ها یکی از این تصمیمات بود. باید گفت اقداماتی از این دست برای بازار سهام بسیار مفید است، اما این روند برای یک روز کافی نیست و باید ادامه دارد باشد.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت این اطلاعیه گفت: بازار سهام عمق کمی دارد و با توجه به عمق کم اگر فروشی هم از سمت فروشندگان قوی صورت گیرد حتما روند بر روند بازار سهام تاثیر منفی بر جای می‌گذارد، در این شرایط خاص اگر با چنین تصمیماتی منافعی هم شامل حال افرادی شود، چندان اهمیت ندارد چراکه جلوگیری از زیان بیشتر سهامداران در الویت است.

سلطانی سخنان خود را چنین پایان داد: هر موضوعی که باعث خروج پول از بازار سهام شود (عرضه اولیه، پذیره‌نویسی انتشار اوراق و هر نوع تامین مالی از بورس) منجر به ضرر بیشتر سهامدارد خواهد شد، باید این دست عوامل نیز مدیریت شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده