تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۵۵۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون صنایع‌دستی استان زنجان:

۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران مس و چاقو در زنجان پرداخت شده است

‌می‌متالز - خدایی فرد، معاون صنایع‌دستی استان زنجان، با بیان اینکه به صنعتگران چاقو و مس تسهیلات لازم پرداخت می‌شود، گفت:طی ۶ ماه سالجاری ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران مس و چاقو در زنجان پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، الناز خدایی فرد با اشاره به اینکه تمام کارگاه‌های مسگری در استان زنجان فعال هستند، گفت: در سال ۹۵ قیمت یک قابلمه ۱۵۰ هزار تومان بود و در حال حاضر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید مس در استان زنجان کاهش یافته، ولی کار گاه مسگری تعطیل شده نداریم و پروانه‌ای باطل نشده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از وجود۸۰۰ واحد تولیدی مسگری در استان خبر داد و گفت: تمام این کار گاه‌ها فعال هستند.

خدایی فرد با بیان اینکه توانایی خرید مردم پایین آمده است، ادامه داد: با کاهش درخواست‌ها به تبع تولید مس هم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه درصد خیلی کمی از صنایع دستی استان زنجان به صورت رسمی صادر می‌شود، افزود: صادرات مس غیر رسمی بوده و از مرز‌های کشور صادر می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با بیان اینکه به صنعتگران چاقو و مس تسهیلات لازم پرداخت می‌شود، گفت: طی ۶ ماه سالجاری ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران مس و چاقو پرداخت شده است.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده