تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۷۴۱۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش قیمت مواد اولیه «صنعت مسگری» را تهدید می‌کند

‌می‌متالز - محمدی فعال صنعتی، با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه، صنعت مسگری را به شدت تهدید می‌کند، گفت: کابل و ضایعات مس با افزایش چند برابری روبرو شد است.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر محمدی پور با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه، صنعت مسگری زنجان را به شدت تهدید می‌کند، گفت: این وضعیت موجود باعث زمین‌گیر شدن صنعت مس استان می‌شود حال آنکه توجه به توسعه صنعت مس و حمایت از هنرمندان این عرصه دراشتغال‌زایی بسیار مؤثر است و درآمد زایی خوبی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مسوولان درخصوص بیمه هنرمندان صنعت مسگری مساعدت لازم را مد نظر قرار دهند، گفت: به بیمه صنعتگران مس آن طور که باید و شاید توجه نمی‌شود.

این فعال صنعتی با بیان اینکه فروش صنایع‌دستی زنجان به ویژه مس به صورت فصلی است، تاکید کرد: در ایام عید و فصل تابستان شاهد پیک استقبال از تولیدات در این عرصه هستیم، اما بیماری کرونا کمی بازار مسگری را با مشکل روبرو کرد.

محمدی پور با بیان اینکه در ایام کرونا طی دو سال گذشته فقدان گردشگر در شهر زنجان و تعطیلی طولانی مدت فروشگاه‌های مس باعث رکود در صنعت مس استان شد، تاکید کرد: قیمت مواد اولیه مس افزایش محسوسی یافته است.

وی افزود: کابل و ضایعات مس که در گذشته بیش از ۷۵ هزارتومان خریداری می‌شد در حال حاضر چند برابر شده و این کار را دشوار کرده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده