تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۷۵۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

82 میلیارد ریال برای بهره برداری ازمعدن مس حسن آباد هزینه شد

می متالز - بخشدار حسن آباد ری گفت: 82 میلیارد ریال برای راه اندازی بزرگترین معدن مس استان تهران هزینه شد و این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
82 میلیارد ریال برای بهره برداری ازمعدن مس حسن آباد هزینه شد

به گزارش می متالز، فیض الله امامی اظهار داشت: معدن مس حاجی آباد با 13 کیلومتر مربع در 25 کیلومتری فرودگاه امام خمینی(ره)، جاده قدیم تهران به قم واقع شده است و با بهره برداری از این معدن روزانه 2 هزار تن ماده معدنی برداشت می شود.
وی تصریح کرد: این میزان از هزینه برای مطالعه اکتشاف اولیه، باطله برداری، حفر چاه دستی عمیق و تهیه نقشه های زمین شناسی و ماهواره ای هزینه شده است.
بخشدار حسن آباد افزود: عملیات اجرایی این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال 1386 آغاز و در این مدت روند تکمیل کارخانه با سرعت خوبی پیش رفته است و با بهره برداری از این طرح برای ٣٥ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
وی عنوان کرد: این سرمایه گذار به دنبال احداث کارخانه ای در سه فاز در کنار معدن است که مواد اولیه را فرآوری و کاتد مس تولید کند.
امامی یادآور شد: در صورت تکمیل فاز اول این کارخانه برای 2 هزار نفر و تکمیل فاز سه برای 6 هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد و انقلاب بزرگی برای اشتغال جوانان جنوب پایتخت صورت می گیرد.
بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

عناوین برگزیده