تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۷۶۰۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با انتشار چشم‌انداز اقتصاد انگلیس، ارزش پوند کاهش یافت

‌می‌متالز - پس از آن‌که آژانس رتبه‌بندی فیچ با اشاره به خطرات ناشی از بودجه کم انگلیس، چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور را "منفی" گزارش کرد، ارزش پوند کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، ارزش استرلینگ انگلیس روز پنجشنبه پس از آن‌که آژانس رتبه‌بندی فیچ با اشاره به خطرات ناشی از بودجه کم این کشور، چشم‌انداز رشد اقتصادی آن را "منفی" گزارش کرد، کاهش یافت.

در ساعت ۱۴:۳۳ به‌وقت گرینویچ، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا تقریباً ۱ درصد کاهش داشت و به ۱.۱۲۲ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، ارزش پول بریتانیا در برابر دلار در ماه گذشته به پایین‌ترین رقم خود رسیده بود و برخی از اوراق قرضه دولتی بریتانیا عمیق‌ترین سقوط را در چند دهه اخیر تجربه کردند که این امر بانک مرکزی انگلستان (BoE) را مجبور کرد برای ایجاد ثبات در بازار‌ها مداخله‌ای ۶۵ میلیارد پوندی (تقریباً ۷۳ میلیارد دلاری) ترتیب دهد.

مؤسسه فیچ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته مالی بزرگ اعلام‌شده که هنوز بودجه آن تأمین نشده است، بخشی از برنامه رشد اقتصادی دولت انگلیس است که می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه کسری مالی در میان‌مدت شود.

این پیش‌بینی درباره کاهش رشد اقتصادی انگلیس تنها چند روز پس از اقدام مشابه توسط آژانس رتبه‌بندی "استاندارد اند پورز" صورت گرفت.

به‌گفته فیچ، فقدان پیش‌بینی‌های مستقل بودجه و همچنین تضاد آشکار با استراتژی بانک مرکزی انگلیس برای مبارزه با تورم، "بر اعتماد بازار‌های مالی و اعتبار چارچوب سیاست‌ها که یک نقطه قوت بلندمدت برای رتبه‌بندی (اقتصادی) است، تأثیر منفی داشته است.

کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی بریتانیا، پیش از این در بیانیه ۲۳ سپتامبر خود از کاهش مالیات به‌میزان ۴۵ میلیارد پوند (۵۱ میلیارد دلار) کنار یارانه‌های زیاد انرژی و سایر برنامه‌ها برای تقویت رشد اقتصادی که تأمین بودجه نشده بودند، خبر داده بود.

وی روز دوشنبه اعلام کرد که بخشی از برنامه کاهش مالیات را پیش نخواهد برد و نرخ بالای ۴۵ درصدی مالیات بر درآمد را که تخمین زده می‌شد ۲ میلیارد پوند (۲.۲ میلیارد دلار) در سال برای خزانه‌داری انگلیس هزینه داشته باشد، کنار می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده