تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۷۶۴۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل مؤسسه تحقیقات ترانسفورماتور مطرح کرد؛

ترانسفورماتور‌های چینی با قیمت پایین در کمین مناقصات/خودکفایی در تولید ترانسفورماتور

می متالز - هادی‌نژاد گفت: واردات ترانسفورماتور‌های چینی بی کیفیت با قیمت پایین می‌تواند شرایط را در مناقصات به سمت کالای بی کیفیت سوق دهد.
ترانسفورماتور‌های چینی با قیمت پایین در کمین مناقصات/خودکفایی در تولید ترانسفورماتور

به گزارش می متالز، مهدی هادی‌نژاد مدیرعامل مؤسسه تحقیقات ترانسفورماتور در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور در جمع خبرنگاران با اشاره به خودکفایی در ساخت ترانسفورماتور در کشور اظهار کرد: در ساخت ترانسفورماتور از تکنولوژی کشور‌های پیشرفته استفاده شده است و با کمک متخصصان داخلی ۸۰ درصد اجزای تشکیل دهنده ترانسفورماتور تولید داخل است و ۲۰ درصد آن به دلیل عدم صرفه اقتصادی، در کشور تولید نمی‌شود.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات ترانسفورماتور تصریح کرد: با اتکا به متخصصان داخلی و موسسه تحقیقات ترانسفورماتور در پی تولید کلید‌های تین چنچر هستیم و در صورت حمایت وزارت نیرو به صورت کامل خودکفا می‌شویم.

وی با بیان اینکه در تولید ترانسفورماتور خودکفا هستیم، بیان کرد: قسمت اعظمی از تأمین ترانسفورماتور‌ها به ویژه در قدرت‌های بالا از داخل کشور صورت می‌گیرد و واردات ترانسفورماتور‌های چینی بی کیفیت با قیمت پایین می‌تواند شرایط را در مناقصات به سمت کالای بی کیفیت سوق دهد.

هادی نژاد گفت: شاید ترانسفورماتور‌های چینی و کیفیت پایین در شبکه برق نصب شده باشد، اما متأسفانه همین ترانسفورماتور‌ها دچار اشکالاتی شده است.

به گفته وی؛ ترانسفورماتور‌های ساخت داخل دارای کیفیت بالا هستند که در مناقصات برگ برنده شرکت‌های ایرانی است، فروش ترانسفورماتور‌ها به صورت مناقصه انجام می‌گیرد و قاعدتاً هر شخص حقوقی می‌توانند در این مناقصات شرکت کنند.

هادی‌نژاد در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از ترانسفورماتور‌های چینی و دست دوم در شبکه برق استفاده می کنند یا خیر، گفت: به هر حال با برگزاری مناقصه هر شخص حقوقی در این مناقصه شرکت می‌کند و این احتمال هم وجود دارد که ترانسفورماتور‌های خریده و نصب شده  به لحاظ کیفیت به گونه‌ای نباشد که موجب پایین آوردن تلفات برق و بالا بردن قابلیت اطمینان در شبکه باشد.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات ترانسفورماتور در پایان گفت: بنابراین صنعت برق بر این باور است که شرکت ایران ترانسفو توانسته جوابگوی نیاز مشتریان باشد.

عناوین برگزیده