تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۷۶۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با خبرنگاران

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در میان جمعی از اصحاب رسانه ضمن تشریح وظایف و اقدامات این مدیریت طی سال جاری به پرسش‌های مطرح شده در نشست، پاسخ داد.

به گزارش می‌متالز، مجموعه نشست‌های مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور جمعی از اصحاب رسانه ظهر امروز، دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به میزبانی روابط عمومی سازمان بورس برگزار شد.

در این نشست وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح وظایف و اقدامات این مدیریت طی سال جاری، به مقایسه فعالیت این مدیریت طی ۶ ماه نخست سال و مقایسه آن با دوره مشابه در سال گذشته پرداخت.

او با بیان اینکه مدیریت بازار اولیه سازمان بورس، مشتمل بر ۳ اداره به نام‌های اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای، اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی و اداره تمرکز اطلاعات نهاد‌های عمومی می‌شود، اظهار کرد: ثبت و صدور مجوز عرضه عمومی اوراق بهادار سرمایه‌ای و نظارت بر آن، ثبت و صدور مجوز عرضه عمومی اوراق بهادار بدهی و نظارت بر آن، توسعه ابزار‌ها و راهکار‌های تأمین مالی در بازار سرمایه و نظارت بر انتشار اطلاعات توسط شرکت‌های موضوع بند (۵) ماده (۶) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی از جمله وظایف این مدیریت به شمار می‌رود.

در این نشست، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس به پرسش‌های خبرنگاران با محوریت ثبت شرکت‌سهامی عام در بازار سرمایه، زمان‌‎بندی ثبت شرکت‌ها، صدور مجوز پذیره‌نویسی سهام عام شرکت‌ها در بازار اولیه، اوراق بدهی و انتشار اوراق بر اساس رتبه اعتباری شرکت و شرکت‌های سهامی عام پروژه پاسخ داد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده