تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۷۶۵۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عباس‌پور نشست امروز کمیسیون صنایع را تشریح کرد

بررسی راهکار‌های رفع تعهدات ارزی/ بخش کمی از معوقات ارزی به کشور بازگشته است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجاکه برای کنترل تسهیلات ارزی سامانه‌ای یکپارچه وجود ندارد، بانک مرکزی اشراف کمی بر بانک‌های عامل دارد و این امر موجب شده که در حق برخی متقاضیان ارزی به ویژه واحد‌های تولیدی اجحاف شود.

به گزارش می‌متالز، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۷ مهر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند بود که با آن موافقت نشد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی موضوع تسهیلات و تعهدات ارزی با حضور معاون ارزی بانک مرکزی بود که براساس گزارش ارائه شده وضعیت معوقات ارزی طی ۱۰ سال اخیر خوب نیست و حدود ۷۰ درصد تسهیلات ارزی برنگشته یا به صورت ریالی و کمتر از ارزش واقعی خود به کشور بازگشته است.

وی با اشاره به نقطه نظرات اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جلسه امروز، اضافه کرد: از آنجاکه برای کنترل تسهیلات ارزی سامانه‌ای یکپارچه وجود ندارد، بانک مرکزی اشراف کمی بر بانک‌های عامل دارد و این امر موجب شده که در حق برخی متقاضایان ارزی به ویژه واحد‌های تولیدی در حوزه پرداخت و وصول مطالبات اجحاف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه تسهیلات ارزی و رفع تعهدات ارزی خلا سیاست‌گذاری وجود دارد، تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد گزارش کاملی از عملکرد درباره تسهیلات ارزی طی ۱۰ سال اخیر و راهکار‌های پیشنهادی از سوی بانک مرکزی ارائه شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده