تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۷۷۰۶۷
سرویس خبر : انرژی

شرکت ونزوئلایی و یکی از شرکت‌های یزدی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

‌می‌متالز - در جریان سفر معاون وزیر نفت ونزوئلا به همراه مدیران گروه‌های پالایش، گاز و اکتشاف این وزارتخانه به استان یزد، این گروه ضمن بازدید از برخی واحد‌های صنعتی استان، روز چهارشنبه تفاهم نامه همکاری با یک شرکت صنعتی امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، معاون شرکت نفت ونزوئلا در امور گاز در نشستی با صنعتگران یزد ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی برای فراهم سازی زمینه سفر تیم اقتصادی کشور ونزوئلا به ایران اظهار داشت: پیش از این هیاتی ۲۴ نفره متشکل از مدیران ارشد کشور ونزوئلا با هدف ارزیابی عمومی و سطح توانمندی شرکت‌های ایرانی، به این کشور سفر کردند تا روند همکار‌های این ۲ کشور بیش از پیش توسعه پیدا کند.

"خوان سانتانا " با تاکید بر لزوم افزایش مراودات تجاری ایران و ونزوئلا اظهار کرد: با توجه به نیاز‌های ونزوئلا و ظرفیت‌هایی که در استان یزد وجود دارد، همه موارد همکاری و طرح‌های پیشنهادی بررسی و در صورت امکان برای آن‌ها تفاهم نامه همکاری امضا می‌شود.

معاون شرکت نفت ونزوئلا در امور گاز تصریح کرد: همکاری ایران و ونزوئلا سابقه‌ای طولانی دارد و این دو کشور در کنار هم می‌توانند ضمن افزایش سطح کیفیت همکاری ها، با نیازسنجی یکدیگر را در مقابل تحریم‌ها یاری دهند.

خوان سانتانا به همراه مدیران گروه‌های پالایش گاز و اکتشاف نفت ونزوئلا از بخش‌های مختلف واحد‌های صنعتی در حوزه الکترونیک و فناوری، ساخت، تعمیرات و نگهداری توربین‌های صنعتی، یاتاقان‌های صنعتی و واحد‌های نیروگاهی یزد بازدید کردند.

در جریان این سفر تفاهم نامه همکاری در چهار بند میان شرکت پترولیوس ونزوئلا با صافات انرژی یزد امضا شد که بر اساس این تفاهم نامه دو طرف در زمینه ارائه خدمات و تامین تجهیزات و قطعات صنعت نفت و گاز، پتروشرینگ و امکان اجرای مشترک پروژه نفت و گاز در ونزوئلا بر اساس منابع متوازن و متقابل همکاری می‌کنند.

همچنین دیگر مفاد این تفاهم نامه در حوزه توسعه مطالعات فنی و ارزیابی احتمالات همکاری در زنجیره ارزش نفت و گاز در ونزوئلا، همکاری در توسعه صنایع پایین دست نفت و گاز و توسعه مطالعات امکان سنجی با هدف تجزیه و تحلیل امکان ایجاد طرح‌های تامین مالی مشترک در پروژه‌های استراتژیک است.

سه هزار واحد صنعتی در استان یزد فعال است و حدود ۱۰۰ هزار نفر در این واحد‌ها اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده