تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۵۹۶
کد خبر: ۲۷۷۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

چین امسال هم از ظرفیت تولید فولاد خود می کاهد؟

می متالز - خبرها حاکی از آن است که چین احتمالا در سال جاری میلادی قصد دارد تولید فولاد خام خود را تا 20 میلیون تن دیگر کاهش دهد در حالی که سال گذشته به هدف اولیه برنامه کاهش ظرفیت تولید 2016 تا 2020 خود دست یافته است.
چین امسال هم از ظرفیت تولید فولاد خود می کاهد؟

به گزارش می متالز، ظاهرا هنوز برخی از استان های چین به هدف برنامه پنج ساله سیزدهم خود برای کاهش ظرفیت های تولید فرسوده فولاد دست نیافته اند که در مجموع حدود 20 میلیون تن خواهد شد. قرار بوده چین بین سال های 2016 تا 2020 در مجموع 150 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد خود بکاهد ولی سال 2018 به این هدف دست یافت و از برنامه جلوتر بود.

در این بین استان هبی چین که قطب تولید فولاد این کشور است اعلام کرده سال 2019 تا 14 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد خود می کاهد در حالی که سال 2018 معادل 12.29 میلیون تن از ظرفیت تولید خود کاسته بود.  دو سال آینده این استان برنامه کاهش 40 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد را در دستور کار دارد.

با این حال تحلیلگران معتقدند در میان مدت کاهش ظرفیت تولید تاثیر کمی بر اصلاح ساختار صنعت فولاد چین دارد چرا که دولت بر تعطیلی کارخانه های کوچک تر تاکید دارد و قصد دارد سایز کارخانه ها را با برنامه های ادغام بزرگ نماید و کارخانه ها را ترغیب نماید تا خطوط تولید را به نواحی ساحلی ببرند تا این که بیشتر در مناطق مسکونی باشند.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده