به گزارش می متالز، شرکت برلیانس یکی از شرکتهای چینی تولیدکننده خودروست که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و امروزه همکاریهایی را با شرکت بی ام و دارد و تولیداتش شامل سگمنتهای مختلف خودروهای سواری میشوند و علاوه بر تولید محصولات خود، تولیدات دیگر برندهای آلمانی و ژاپنی را نیز به بازار چین عرضه میکند. محصولات این شرکت با همکاری پارس خودرو و سایپا از سال ۹۳ به صورت وارداتی و مونتاژ وارد بازار ایران شدند و توانستند با ارائه کیفیت بهتر نسبت به تولیدات وطنی و پشتوانه خوب مونتاژ پارس خودرو توجهات را به خود جلب کنند.
دومین سدان مونتاژی برلیانس در ایران، H۳۳۰ نام دارد که خودرویی مناسب برای مصارف روزمرهی خانوادههای ایرانی است. برلیانس H۳۳۰ در بازار رقبایی همچون دنا پلاس، بسترن B۳۰، BYD F۳ و آریو دارد. تا چندی پیش این خودرو با موتور ۱۴۹۸ سی سی مشابه با برلیانسهای سری H۲۰۰ به بازار عرضه میشد، اما اخیرا پارس خودرو سری H۳۰۰ را با موتور جدیدتر و قویتر ۱۶۵۰ سی سی و تریم داخلی مشکی به بازار عرضه میکند که جذابتر از گذشته به نظر میرسد.
پیشرانهی جدیدی که برای برلیانسها در نظر گرفته شده، یک موتور ۱۶۵۰ سی سی است که با همکاری شرکت برلیانس تولید شده و مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ یا VVT بوده که همانطور که خواهیم دید، مصرف سوخت مناسبی را برای این خودروها رقم میزند. این موتور که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کرده و مجهز به سیستمهای EOBD و IUPR است، میتواند حداکثر ۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۴ نیوتون متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه آزاد کند که رقمی نسبتا مطلوب به نظر میرسد.
شرایط فروش مناسبی توسط پارس خودرو برای H۳۳۰ در نظر گرفته شده و خودروی محبوبی حتی در بازار دست دوم در این محدودهی قیمتی محسوب میشود.
در بحث مصرف سوخت، برلیانس هم چنان اقتصادی ظاهر میشود. در نسخههای دستی قادر خواهید بود تا مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در بزرگراه، ۹.۶ لیتر در شهر و ۷.۶ لیتر به صورت ترکیبی را ثبت کنید.
در نسخههای مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز ارقام چندان تغییری ندارند و اندازه گیریها ۶.۶ لیتر در بزرگراه، ۹.۹ لیتر در شهر و ۷.۸ لیتر در حالت ترکیبی را نشان میدهند. با توجه به حجم باک ۵۵ لیتری این خودرو، به نظر میرسد مراجعههای اندکی به پمپ بنزینها داشته باشید. هم چنین این مجموعهی قوای پیشرانه تمام آزمایشهای فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است و مناسب آب و هوا و شرایط جادههای کشور خواهد بود.
در برلیانسهای جدید تفاوتهای اندکی در امکانات نسبت به نسخههای قبلی ایجاد شده است. مطابق اطلاعات اعلامی کارخانه، سیستم مالتی مدیا به همراه رهیاب جز تجهیزات انتخابی نسخهی اتوماتیک است و تو دوزی داخلی نیز به مشکی تغییر رنگ داده است و در نسخهی کراس قادر به انتخاب کروز کنترل برای خودروی خود خواهید بود.
سایر امکانات همانند قبل هستند و امکاناتی مانند کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، دو کیسهی هوا، سانروف برقی، تهویه هوای مکانیکی در مدل دستی و تهویه هوای برقی در مدل اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم ترمز ABS+EBD، فرمان برقی با غربیلک چرمی و تجهیزاتی دیگر را در این خودروها شاهد خواهید بود که در این ردهی قیمتی کافی به نظر میرسد. صندوق عقب ۴۶۰ لیتری در نسخهی H۳۳۰ و ۳۱۴ لیتر در نسخه H۳۲۰ و کراس نیز مناسب مصرف خانوادههای کوچک و متوسط خواهد بود.