تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۹۳۷۸
سرویس خبر : انرژی

خاموشی‌های زمستانی در انتظار فرانسه به‌دنبال کاهش تولید برق هسته‌ای

‌می‌متالز - کاهش تولید برق هسته‌ای در فرانسه، بالا رفتن قیمت گاز و پیش‌بینی هوای سردتر از حد طبیعی در ماه آینده در سرتاسر اروپا، این کشور را در خطر خاموشی در زمستان قرار داده‌است.

به گزارش می‌متالز، پیش‌بینی کاهش تولید شرکت برق EDF فرانسه تا حدود ۲۷۵ تا ۲۸۵ تراوات ساعت در سال جاری میلادی، فرانسه را در خطر خاموشی در زمستان پیش رو قرار داده‌است.

این شرکت قبلاً حجم تولید برق خود را ۲۸۰ تا ۳۰۰ تراوات ساعت و دلیل این کاهش را طولانی شدن دوره تعمیرات و نگهداری برای برطرف کردن مشکلات مربوط به فرسودگی تجهیزات اعلام کرده بود. رقم اعلام‌شده پائین‌ترین حجم تولید برق این شرکت طی ۳۰ سال گذشته‌است.

شرکت EDF میزان تولید برق خود را در سال آینده میلادی بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ و در ۲۰۲۴ بین ۳۱۵ تا ۳۴۵ تراوات ساعت پیش‌بینی می‌کند.

اما درست یک ماه پیش RTE، اپراتور شرکت برق فرانسه و GRT گاز، اپراتور شبکه گاز این کشور اعلام کردند حتی در ماه‌های سردتر هم با کاهش انرژی مواجه نخواهند شد. این پیش‌بینی بر لزوم کاهش مصرف انرژی در زمستان باوجود تولید بیشتر برق هسته‌ای تاکید می‌کند.

شاخص قیمت گاز طبیعی در اروپا به خاطرت پیش‌بینی فرانسه در مورد کاهش تولید برق هسته‌ای روبه‌افزایش است و یک دلیل دیگر آن‌هم می‌تواند پیش‌بینی هوای سردتر از حد طبیعی در ماه آینده در سرتاسر اروپا باشد.

فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود با توجه به تلاش اروپا برای حفاظت از خود در برابر تحریم‌های روسیه، در فکر افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم است.

برق هسته‌ای ۷۰ درصد از تولید برق فرانسه را تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده