احمد نعمت بخش افزود: شورای رقابت قیمتگذاری خودروهای بالای ۴۰ میلیون تومان را به خودروسازان واگذار کرده است؛ زیرا معتقد است چنین خودروهایی انحصاری نیست و هم رقیب داخلی و هم رقیب وارداتی دارد. وی با بیان اینکه شورا همچنان بر قیمتگذاری محصولات سایپا و ایران خودرو اصرار دارد، اظهار کرد: شورای رقابت در قیمتگذاری خودروها دست خودروسازان را باز بگذارد؛ چراکه فعالان این حوزه بهخوبی از توان خرید مردم آگاه هستند و ملاحظه آنان را خواهند کرد. دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شرکتهای خودروساز با افزایش تولید و کاهش هزینهها همواره بهدنبال جلوگیری از افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند، گفت: متاسفانه در برخی از موارد بهرغم تمامی تلاشها جلوگیری از افزایش قیمت امری اجتنابناپذیر است.
وی با بیان اینکه اغلب مواد اولیه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ با افزایش قیمت روبهرو بوده است، افزود: ورقهای فولادی ۲۰ درصد، آلومینیوم ۱۱ درصد، مس ۳۴ درصد، سرب ۱۴ درصد، کائوچو مصنوعی ۳۴ درصد، کائوچو طبیعی ۴۷ درصد، آهن قراضه برای قطعات ریختهگری ۱۱ درصد و... نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.
نعمت بخش اظهار کرد: نظر به اینکه محصولات متنوعی در کلاسهای مختلف در کشور تولید میشود، انتظار میرود شورای رقابت همانطور که دیگر خودروسازان را از نظام قیمتگذاری معاف کرده، خودروسازان داخلی را نیز از این قیمتگذاری معاف کند. وی گفت: شرکتهای خودروساز اکنون در تهیه و تامین بعضی از مواد اولیه با مشکلات زیادی روبهرو هستند که این مشکلات از سوی شرکتهای خودروساز به شورای رقابت گزارش شده است.دبیر انجمن خودروسازان افزود: سیاست خودروسازان نخست براین اصل استوار بوده است که تا حد ممکن بتوانند با افزایش تولید و کم کردن هزینهها از گران شدن محصولات جلوگیری کنند، اما اگر چنین نشد برای جلوگیری از ضرر و زیان باید قیمتها را افزایش دهند.