تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۰۶۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۳.۳ درصدی تولید کنسانتره مس در جهان طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ / عبور قیمت جهانی مس از مرز ۸ هزار دلار در تن

‌می‌متالز - تولید کنسانتره مس جهان طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۳.۳ درصد افزایش یافت. قیمت جهانی مس نیز پس از نوساناتی، اکنون از مرز ۸ هزار دلار در تن عبور کرده است.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۳ میلیون و ۸۲۳ هزار تن بود.

از این میزان، ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۹۱ هزار تن «اروپا» و ۶۲۲ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸ میلیون و ۱۰۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۱.۹ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۸ ماهه ۲۰۲۲، حدود ۱۶ میلیون و ۸۳۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۹ درصدی است.

افزایش ۲.۴ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۸ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۲۰ میلیون و ۵۳۵ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۲۰ میلیون و ۵۶ هزار تن)، حدود ۲.۴ درصد افزایش یافت.

عبور قیمت جهانی مس از مرز ۸ هزار دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (نوامبر) از مرز ۸ هزار دلار در تن عبور کرد و به قیمت ۸۴۰۰ دلار در تن رسید. قیمت این فلز در ماه قبل تا حدود ۷۲۹۰ دلار در تن رسیده بود.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده