تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۸۱۲۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به استان فارس از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بازدید کرد

رئیس سازمان صمت فارس: با ایجاد و تقویت صنایع پایین دستی در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد اشتغالزایی چندین برابر می‌شود

‌می‌متالز - چرخه فولاد پاسارگاد از کنسانتره تا شمش در ۳ پروژه در حال انجام است، ودر امر صادرات غیر نفتی جایگاه اول ارز آوری در استان فارس را با صادرات یک میلیون تنی در سال دارد.

به گزارش می‌متالز، رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم‌شریف شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کوار و تعدادی از روسای دستگاه‌های اجرایی، فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بازدید کرد.

قابل ذکر است؛ جلسه جمع بندی در فرمانداری کوار هم با حضور مسوولین فوق الذکر، فرمانداران شهرستان‌های سروستان و کوار و خرامه و بررسی بازدید‌های نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پروژه‌های مهم و عمرانی ۳ شهرستان فوق الذکر برگزار و راهکار‌های عملیاتی و تصمیم گیری‌های لازم به تصویب رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با تاکید بر صادرات و لزوم ایجاد و تقویت صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره این صنعت جهت توسعه اقتصادی، افزایش درآمد، کاهش واردات واشتغالزایی چندین برابری گفت: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد بزرگترین واحد بخش خصوصی فولادکشور است لذا، ایجاد وراه اندازی شهرک تخصصی فولاد، استقرار و تکمیل صنایع پایین دستی (مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و ...) نیز در کنار مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست که این مهم در دستور کار قراردارد.

حمیدرضا ایزدی افزود: چرخه فولاد پاسارگاد از کنسانتره تا شمش در ۳ پروژه در حال انجام است، و در امر صادرات غیر نفتی جایگاه اول ارز آوری در استان فارس را با صادرات یک میلیون تنی در سال دارد.

گفتنی است: مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در سال ۱۳۹۲ با تولید شمش به میزان ۱.۵ میلیون تن در سال آغاز شد و در حال حاضر با انجام ۴ فاز که در فاز پنجم در بخش اول نسبت به تولید کلاف آلیاژی و الکترود گرافیکی در دست احداث است و سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

عناوین برگزیده