تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۸۰۸۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس سیستم‌های مشارکتی و تحولی فولاد مبارکه:

بسیاری از موفقیت‌های فولاد مبارکه مرهون پیشنهادات کارکنان است

‌می‌متالز - رییس سیستم‌های مشارکتی و تحولی فولاد مبارکه گفت: باور داریم کانال ارتباطات همکاران با سازمان همین نظام پیشنهادات است که ایده‌های تعالی‌بخش کارکنان را در سازمان به کارگرفته تا امروز شاهد دستیابی رکورد‌ها و دستاورد‌های مختلف در زمینه‌های مختلف باشیم.

به گزارش می‌متالز، نشست هم‌اندیشی تسهیل‌کنندگان نظام پیشنهاد‌ها در شرکت فولاد مبارکه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مدیران فولاد مبارکه و تسهیل‌گران نظام پیشنهاد‌ها در باغ فردوس این شرکت برگزار شد.

مژده میرعنایت رییس سیستم‌های مشارکتی و تحولی فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: نظام پیشنهادات در فولاد مبارکه به عنوان یکی از نظام‌های مهم در این شرکت محسوب می‌شود چرا که باور داریم کانال ارتباطات همکاران با سازمان همین نظام پیشنهادات است که ایده‌های تعالی‌بخش کارکنان در سازمان را به کارگرفته تا امروز شاهد دستیابی رکورد‌ها و دستاورد‌های مختلف در زمینه‌های مختلف باشیم.

بسیاری از موفقیت‌های فولاد مبارکه مرهون پیشنهادات کارکنان است

وی گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا از نظام پیشنهادات استفاده می‌کنند و فولاد مبارکه در این زمینه جزء شرکت‌های پیشگام در کشور است. به همین خاطر پروژه‌ای را برای تقویت این نظام مهم تعریف کرده‌ایم که این پروژه در فاز‌های مختلف تعریف شده و در حال انجام است. فاز شناخت، اجرا و آموزش از جمله فاز‌های این پروژه است که در این جلسه در مورد چالش‌های مختلف در این نظام به همراه نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها پیش رو، به بحث و تبادل نظر می‌پردازیم.

ضرورت تعیین تکلیف پیشنهادات کارکنان از سوی تسهیل‌گران

حسین نمازیان، کارشناس سیستم‌های مشارکتی و تحولی شرکت فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: سرانه پیشنهادات کارکنان یکی از شاخص‌های مهم در نظام پیشنهادات که در نواحی و واحد‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه میزان این شاخص متفاوت است.

وی افزود: یکی از نکاتی که به قوی شدن این پیشنهادات کمک می‌کند پیگیری و تعیین تکلیف پیشنهادات ارسال شده از سوی کارکنان است. اجرای پیشنهادات نیز یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد البته پیگیری این پیشنهادات بسیار در این زمینه از سوی تسهیل‌گر راهگشا است.

فولاد مبارکه؛ سازمانی پیشرو در پیاده‌سازی نظام پیشنهادات

فتح اللهی مشاور نظام پیشنهادات شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی تسهیلگران نظام پیشنهادات فولاد مبارکه اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای بهبود و تقویت نظام پیشنهادات فولاد مبارکه به عنوان سازمانی پیشرو مؤثر است تشکیل همین جلسات هم‌اندیشی است و بنا داریم در این جلسات که به صورت منظم برگزار می‌شود به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

وی گفت: در سازمان‌های بزرگ به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد تسهیلگران نقش بسیار مهمی دارند چرا که هم با مدیران و هم با کارکنان در ارتباط هستند و کمک می‌کنند مدیران در زمان مورد نیاز از ابزار‌هایی نظیر نظام پیشنهادات، استفاده‌های لازم را انجام دهند.

افزایش و استمرار تولید با پیاده‌سازی نظام پیشنهادات

مشاور نظام پیشنهادات شرکت فولاد مبارکه افزود: پرداختن به نظام‌هایی نظیر نظام پیشنهادات باعث افزایش و استمرار تولید می‌شود و تسهیلگران و دیگر مسئولین این نظام‌ها باید اهمیت، نقش و کاربرد آن را در سازمان بیشتر کنیم. فولاد مبارکه یکی از اولین شرکت‌هایی بوده است که نظام پیشنهادات را از همان ابتدا پیاده‌سازی کرده و می‌توان گفت این نظام سهم قابل توجهی را در موفقیت‌های این شرکت دارد.

وی خاطر نشان کرد: نظام پیشنهادات باید در فولاد مبارکه تقویت شود و در همین راستا کارکنان باید مشارکت بیشتری را در این عرصه داشته باشند. سرانه ارائه پیشنهادات در سازمان‌های بزرگ جهانی در حدود ۱۰۰ پیشنهاد در ماه است و در ایران نیز در برخی از صنایع تا ۲۰ پیشنهاد در ماه نیز می‌رسد و این در حالی است که سرانه میانگین در کشور ۱.۵ است.

بسیاری از موفقیت‌های فولاد مبارکه مرهون پیشنهادات کارکنان است

فتح اللهی تصریح کرد: نظام پیشنهادات باعث نوآوری، بهبود و قدم رو به جلو می‌شود. طبق آمارها، ما روزانه تا ۶۰ هزار فکر از ذهنمان عبور می‌کنیم که بسیاری از این افکار ارزشی ندارد، ولی بعضی از این افکار بسیار ارزشمند است. ما باید در لحظه فقط روی کارمان تمرکز کنیم تا بتوانیم خلاق‌تر از قبل فکر کنیم. باید حواسمان باشد که افکار خوب خود را که مسائل جدیدی در آن وجود دارد صید کنیم تا اتفاقات بزرگی را در زندگی و سازمان خود رقم بزنیم.

سرمایه‌های انسانی، رکن مهم هر سازمان

طلایی معاون اسبق بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: به باور بنده افراد در سازمان مهم‌ترین عامل هستند و تجهیزات، نظام‌ها، مدل‌ها، روش‌ها و... در مراتب بعدی هستند. انسان‌ها همان موجوداتی هستند که خدا در رو ح خود به آن‌ها دمیده است و به همین خاطر است که سرمایه‌های انسانی در سازمان نقش بسیار مهمی در سازمان‌ها دارند.

بسیاری از موفقیت‌های فولاد مبارکه مرهون پیشنهادات کارکنان است

وی گفت: باید از این انسان‌ها استفاده کرد. حرکت‌های سازمانی باید با استفاده از همین سرمایه‌های انسانی پیشرفت کند. منشأ نظام پیشنهادات، شناخت و کرامات انسانی است و باید به خوبی از این ثروت الهی بهره بُرد. به همین خاطر بسیاری از راه حل‌های سازمان با پیاده‌سازی همین نظام پیشنهادات فولاد مبارکه به دست آمده است.

معاون اسبق بهره‌برداری فولاد مبارکه افزود: از همان ابتدا مهندسی صنایع کار راه‌اندازی نظام پیشنهادات را پیگیری کرد. در همان ایام که بنده مدیر ناحیه نورد سرد بودم و جلسات نظام پیشنهادات ناحیه را پیگیری می‌کردم به این نتیجه رسیدم که باید با نظرات کارکنان که با استفاده از همین نظام گرفته می‌شود توجه ویژه کرد و به همین خاطر آثار معجزه‌آسایی را با توجه به همین نظام پیشنهادات احساس می‌کردیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده