تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۸۱۳۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
محمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان:

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن به استان کرمان، بسیار ناچیز است

‌می‌متالز - نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان گفت: تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن به استان کرمان، بسیار ناچیز است.

به گزارش می‌متالز، صمداله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان با مجمع نمایندگان استان گفت: وصول ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن را دغدغه همه نمایندگان استان دانست و گفت: اگر این موضوع حل شود بسیاری از مشکلات استان رفع می‌شود و رئیس جمهور تاکید کردند که این سهم به استان بازگشت داده شود، اما تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: این موضوع باید یک مطالبه جدی مسوولین استان باشد و همه نمایندگان پای این موضوع بایستند، زیرا بسیاری از مشکلات استان از منابع این محل حل می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: با پیشنهاد این مطلب که باید سقف یک درصد فروش معادن برداشته شود، بیان کرد: تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن به استان کرمان، بسیار ناچیز است.

محمدی با بیان این مطلب که خروج پورت‌های بیمه‌ای معادن از استان کار پسندیده‌ای نیست، در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای احداث و تکمیل راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر شد و اظهار کرد: این سه شهرستان نرخ بالای بیکاری در استان را دارند و از سوی دیگر پایلوت اشتغال کشور محسوب می‌شود که باید اعتبارات اشتغال زایی از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ به خوبی در این مناطق داده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده