تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۸۱۶۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی:

ممنوعیت قانونی صدور و تمدید پروانه بهره برداری معادن واقع در محدوده و حریم شهر پابرجا است

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی در نامه‌ای به ریاست سازمان صنعت، معدن خراسان رضوی بر ممنوعیت فعالیت معادن در ارتفاعات جنوبی مشهد تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی تصویر نامه‌ای از محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان درخصوص ممنوعیت فعالیت معادن در محدوده و حریم شهر مشهد منتشر کرد.

در این نامه درودی اعلام کرده که ممنوعیت فعالیت معادن در ارتفاعات جنوبی مشهد فارغ از دستور قضایی، پابرجاست.

درودی در این نامه تأکید کرده که «نظر به برخی درخواست‌های واصله به حوزه دادستانی مرکز استان خراسان رضوی مینی موافقت با صدور مجوز تمدید پروانه بهره برداری معادنی که در محدوده و حریم شهر واقع گردیده اند، لازم به ذکر است رعایت مفاد قانون معادن و ضوابط زیست محیطی فعالیت‌های معدنی و نیز توجه به ضوابط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حفاظت محیط زیست پیرامون معادن مزبور الزامی می. باشد ضمن اینکه موافقت با درخواست‌های ارسالی به آن سازمان برای صدور و یا تمدید پروانه بهره برداری معادن مزبور با توجه به ممنوعیت (قانونی) نبایستی مشروط به صدور دستور قضایی شود و فارغ از دستور قضایی ممنوعیت قانونی صدور و تمدید پروانه بهره برداری معادن واقع در محدوده و حریم شهر پابرجا می‌باشد.»

گفتنی است، در دوره پنجم شورای شهر مشهد، طرح بزرگراه جنوبی مشهد از طرح تفصیلی جنوب غرب به طور کلی حذف و کاربری محدوده پیش بینی شده برای این بزرگراه، به عنوان فضای عمومی محیط زیستی درنظر گرفته شد.

از ابتدای سال جاری، شورای ششم در اقداماتی برای بازگشت بزرگراه جنوبی مشهد به طرح تفصیلی اقداماتی انجام داده بود و به تازگی نیز برخی معدن داران تلاش کردند در این محدوده فعالیت‌های معدنی را از سر گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده