تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۸۱۷۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارگران «فولاد ازنا» منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند

‌می‌متالز - کارگران کارخانه فولاد ازنا در استان لرستان بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از کارگران کارخانه فولاد ازنا از وضعیت بلاتکلیف این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که بیش از ۱۷ سال است فعالیت خود را آغاز کرده، همچنان با مشکل روبروست و هر چند سال یکبار تعطیل می‌شود. در حال حاضراین واحد تولیدی هیچ فعالیتی ندارد و کارگران مشغول احیاء و بازسازی آن هستند.

یکی از کارگران کارخانه با بیان اینکه برخی مسوولان استانی اعلام کرده‌اند به زودی فعالیت کارخانه از سر گرفته می‌شود، گفت: قرار بود این کارخانه در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شود، اما از قرار معلوم مشکل اصلی آن مسایل حقوقی و گرفتاری‌های مالک کارخانه است و تا برطرف نشدن آنها؛ فعالیت کارخانه از سر گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارگر از یک سال پیش مشغول بازسازی و آماده‌سازی خطوط تولیدی این واحد صنعتی هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران جدا از بحث تولید، رفع مشکلاتی است که مانع فعالیت کارخانه شده است. امیدواریم با مساعدت مسوولان ازجمله نهاد قضایی این موضوع به نحوی مرتفع شود.

به گفته وی؛ کارخانه فولاد ازنا از سال ۸۴ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است. آن زمان پیش‌بینی شده بود در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در فاز یک و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن در فاز دوم آن تولید شود.

او گفت: این کارخانه از بدو تاسیس چندین بار تعطیل اعلام شده و در این میان؛ دو بار تعطیلی طولانی مدت داشته‌ایم که هر دو بار کارخانه با حمایت دولت و دریافت تسهیلات بانکی مجددا به چرخه تولید بازگشته است.

این کارگر گفت: با سفر فروردین ماه سال گذشته (۱۴۰۰) رئیس قوه قضائیه وقت به استان لرستان؛ احیای این کارخانه کلید خورده است و ما کارگران منتظر پایان کار هستیم.

او با بیان اینکه کارگران فولاد ازنا خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام نهاد قوه قضائیه است، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان ازنا و اینکه شرکت فولاد تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۵۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم است، از مسوولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده