تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۸۴۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۳ درصدی صادرات در استان سمنان

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۳ درصدی صادرات در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مداح در سومین نشست اعضای کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اعلام این خبر افزود: در هشت ماهه ابتدایی سالجاری بیش از ۷۴ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت ۱۹۲ هزار تن کالا شامل هیدرو کربن، سیم و کابل، روغن تصفیه، نمک خوراکی، رزین، لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری، پایه نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، شمش سرب، محصولات شیمیایی و ... به ۳۲ کشور هدف نظیر ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، روسیه، گرجستان، هند و ... صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان با اشاره به دستور کار این نشست اضافه کرد: در این نشست ضمن تبیین اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای مصوبات قبلی کارگروه، راهکار‌های شناسایی شده از سوی بخش خصوصی به منظور کاهش رفع مشکلات حمل و نقل کالا‌های صادراتی ارائه و پیرامون آن تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: تبیین و تشریح پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی برای دو خوشه در حال اجرای صنایع چوب تویه دروار و دهملا و خوشه و ارایه گزارشی از صادرات چمدانی صنایع دستی تولیدی در استان و طرح نیازمندی‌های موجود در این بخش جهت تجاری سازی و افزایش صادرات محصولات مربوطه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مداح افزود: تبیین و تشریح پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی برای دو خوشه در حال اجرای صنایع چوب تویه دروار و دهملا و خوشه و ارایه گزارشی از صادرات چمدانی صنایع دستی تولیدی در استان و طرح نیازمندی‌های موجود در این بخش جهت تجاری سازی و افزایش صادرات محصولات مربوطه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده