تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۴۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روسیه و هند دلار را در تجارت دوجانبه کاهش می‌دهند

‌می‌متالز - رسانه‌های محلی هند گزارش دادند که این کشور از هفته آینده استفاده از روپیه را در تسویه حساب‌های تجاری خود با روسیه آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، رسانه‌های محلی هند روز دوشنبه به نقل از آجی ساهای، رئیس فدراسیون سازمان‌های صادرات (FIEO)، گزارش دادند که این کشور از هفته آینده استفاده از روپیه را در تسویه حساب‌های تجاری خود با روسیه آغاز خواهد کرد.

دو کشور مکانیزم پرداخت جدید را برای اولین بار از زمانی که توسط "بانک دولتی هند" در ماه سپتامبر تایید شد، آزمایش خواهند کرد.

دولت هند ماه گذشته به منظور ارتقای صادرات و کاهش وابستگی روپیه به دلار، اجازه استفاده از پول ملی را در تسویه حساب‌های تجاری بین المللی صادر کرد.

بانک مرکزی هند پیشتر از وام دهندگان این کشور خواسته بود که خدمات بیشتری را برای معاملات واردات و صادرات به روپیه ارائه کنند.

سا‌های به روزنامه مینت هند گفت: تعدادی از مسائل حل شده است. صادرکنندگان و واردکنندگان برای باز کردن حساب به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، تسویه حساب‌های بین روسیه و هند با استفاده از حساب‌های به اصطلاح "وسترو" vostro انجام خواهد شد. این حساب معمولاً در یک بانک داخلی از طرف یک بانک خارجی افتتاح می‌شود و دارایی‌های بانک خارجی را به ارز کشوری که پول در آن سپرده گذاری می‌شود - در این مورد روپیه - نگهداری می‌کند.

یک مقام دولتی به این رسانه گفت: حدود ده یا یازده حساب وسترو افتتاح شده است. به عنوان مثال، شش حساب وسترو در بانک ایندوسلند افتتاح شده است که به این معنی است که شش بانک مختلف روسیه در این بانک حساب باز کرده‌اند.

انتظار می‌رود که انجام تسویه حساب‌ها به روپیه به تقویت تجارت متقابل و ساده سازی عرضه نفت روسیه به هند که از ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافته است، کمک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده