تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۸۴۷۴
سرویس خبر : انرژی
با حضور وزیر نیرو و وزیر برق عراق صورت گرفت

امضاء تفاهم نامه تداوم صادرات برق ایران به عراق/شکستی دیگر برای آمریکا

می متالز - تفاهم نامه تداوم صادرات برق ایران به عراق ، سنکرون شبکه برق دو کشور و ساخت نیروگاه های جدید میان ایران و عراق امضاء شد.
امضاء تفاهم نامه تداوم صادرات برق ایران به عراق/شکستی دیگر برای آمریکا

به گزارش می متالز، دیروز صبح با حضور وزرای نیروی ایران و برق عراق در حالی سه تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق میان دو کشور امضا شد که مهمترین نکتع این تفاهمنامه تداوم واردات برق عراق از ایران بود چرا که چند ماه پیش آمریکا یک مهلت ۴۵ روزه به این کشور برای قطع صادرات برق از ایران داده بود.
بنابراین گزارش، لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه، امروز از پنج آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو بازدید کردند.
اردکانیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر نیز در بازدید لوی خطیب وزیر برق و انرژی عراق و هیات همراه از پژوهشگاه نیرو حضور داشتند.
پس از این بازدید سه تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق دو کشور میان طرفین مبادله شد.
این تفاهم نامه به ترتیب میان وزرای دو کشور، معاونان برق دو کشور و در نهایت تفاهم نامه سوم نیز میان مدیرعامل شرکت توانیر از ایران و معاون برق عراق درخصوص تداوم واردات برق از ایران، به امضا رسید.
برپایه این گزارش، براساس تفاهم نامه های امضا شده، ایران و عراق برای سنکرون شبکه برق دو کشور باهم همکاری خواهند کرد.

ساخت نیروگاه های جدید در عراق،  بازسازی نیروگاه های آسیب دیده ناشی از جنگ چهارساله با تروریستها، کاهش تلفات انرژی شبکه های برق و آموزش نیروی انسانی صنعت برق این کشور عراق از دیگر محورهای همکاری قید شده در این تفاهم نامه ها به شمار می رود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده