تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۶۰۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اختلال در فعالیت ذوب آهن «سپهر شرق» به دلیل قطعی برق/ نگرانی‌کارگران برای ادامه کار

‌می‌متالز - منابع کارگری در استان آذربایجان شرقی می‌گویند به دنبال قطعی مکرر برق، فعالیت شغلی کارگران شاغل در کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» عجب‌شیر با تهدید مواجه شده است.

به گزارش می‌متالز، منابع کارگری در استان آذربایجان شرقی گفتند: حدود ۴۵۰ کارگر در کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» واقع در شهرک صنعتی خضرلو در شهرستان عجب‌شیر مشغول کارند که امنیت شغلی کارگران آن به دلیل قطعی مکرر برق به خطر افتاده است.

طبق گزارش یکی از کارگران این کارخانه؛ دلیل قطعی برق این واحد تولیدی اختلاف قدیمی بر سر مالکیت پست توزیع برق این کارخانه با یکی دیگر از واحد‌های فولادی همجوار است که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته است.

به گفته وی؛ همزمان با قطعی برق این واحد تولیدی، برخی رسانه‌های محلی در فضای مجازی دلیل قطعی مکرر برق این کارخانه را ناشی از افزایش مصرف برق اعلام کرده بودند، اما در واقع برق این کارخانه به دلیل پاره‌ای از مشکلات حقوقی با یکی از شرکت‌های همجوار و از طرف همین شرکت قطع شده است.

بر اساس اظهارات این کارگر شاغل در کارخانه ذوب آهن سپهر شرق؛ از روز گذشته فعالیت روزانه محل کارمان با قطعی برق متوقف شده است.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: قطعی برق موجب اختلال فعالیت تولیدی محل کارمان شده و اگر همین روال ادامه یابد، قطعا با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهیم شد.

به گفته این کارگر شاغل در شرکت ذوب آهن سپهر شرق؛ مدیران این واحد در حال حاضر در تلاش هستند از طریق نهاد‌های دولتی همانند استانداری و فرمانداری شهرستان عجب شیر به نوعی مشکلی که برای این واحد صنعتی بوجود آمده را مرتفع کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده