تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۷۸۰۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

کاهش واردات قراضه فولادی در ترکیه

‌می‌متالز - با توجه به تقاضای کم و هزینه‌های بالای انرژی، تولید فولاد در بسیاری از کارخانه‌های ترکیه متوقف شده است، در نتیجه این کشور میزان واردات قراضه فولادی را در ماه نوامبر کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، وب سایت SteelOrbis با استناد به داده‌های انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در روز جمعه (۶ ژانویه) اعلام کرد که شرکت‌های فولادی ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ میزان واردات قراضه فولادی را ۸.۲ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش داده و به ۱.۳۳ میلیون تن رساندند.

فعالان بازار در روز جمعه (۶ ژانویه) گزارش دادند میزان واردات مواد اولیه توسط شرکت‌های فولادی ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲.۸ درصد کاهش داشته و به ۱۹.۶۶ میلیون تن رسیده است.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۶ ژانویه) اعلام کردند اتحادیه اروپا در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به تامین کننده اصلی قراضه فولادی برای ترکیه تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، فولادسازان مستقر در ترکیه ۱۰.۵ میلیون تن قراضه فولادی از اتحادیه اروپا خریداری کردند که ۹.۷ درصد کمتر از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ گزارش شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، در ارسال قراضه فولادی به ترکیه، ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و حدود ۳.۶۷ میلیون تن قراضه فولادی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به ترکیه ارسال کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان واردات قراضه فولادی از ایالات متحده به ترکیه نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

دراین میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۶ ژانویه) گزارش دادند کشور‌های مستقل مشترک المنافع و اوکراین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ در مجموع ۸۷۰۰۰۰ تن قراضه فولادی به ترکیه صادر کردند. باید توجه داشت که میزان صادرات قراضه فولادی از کشور‌های مستقل مشترک المنافع و اوکراین به ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۶۵.۵ درصدی همراه بوده است.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش حجم واردات قراضه فولادی به کشور ترکیه با حجم کم کارخانجات فولاد داخلی در ماه نوامبر همراه بوده است. باید توجه داشت که در اواسط ماه آگوست، کارخانه‌های فولادی مستقر در ترکیه از توقف احتمالی تولید به دلیل تقاضای کم و هزینه‌های بالای انرژی خبر دادند. به نقل از چندین منبع خبری، تولید کنندگان نمی‌توانند قیمت محصولات خود را چه در بازار‌های داخلی و چه در بازار‌های صادراتی افزایش دهند و به همین دلیل تولید فولاد زیان ده شده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۶ ژانویه) گزارش دادند از سپتامبر ۲۰۲۲، ترکیه قیمت برق و گاز این صنعت را ۵۰ درصد افزایش داده است که وضعیت را برای فولادسازان محلی مستقر در ترکیه بدتر خواهد کرد.

 همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، ترکیه در سال ۲۰۲۱ واردات قراضه فولادی را ۱۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داد و به ۲۵.۱ میلیون تن رساند. همچنین کشور‌های مستقل مشترک المنافع و اوکراین نیز در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲.۶۵ میلیون تن قراضه فولادی به فولادسازان ترکیه صادر کردند. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی از کشور‌های مستقل مشترک المنافع و اوکراین نسبت به سال ۲۰۲۰ با افزایش ۹.۷ درصدی همراه بوده است.

داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) نشان می‌دهد ترکیه هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است. باید توجه داشت که در سال ۲۰۲۱، کارخانه‌های فولادی ترکیه تولید فولاد را ۱۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داده و به ۴۰ میلیون تن رساندند. این در حالی است که مقدار اعلام شده یک رکورد برای تولید فولاد در چند سال گذشته به شمار می‌رود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده