تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۸۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مطالبات معدنکاران و صنعتگران بخش خصوصی از دولت آینده

در تصمیم‌ها از نظرات ما استفاده کنید

می متالز - آزاده حسینی: تشکل‌ها و بخش خصوصی خواستار آن هستند که دولت در تصمیم‌های خود به آنها بها دهد و از نظرات آنها استفاده کند.
در تصمیم‌ها از نظرات ما استفاده کنید

به گزارش می متالز به نقل از «دنیای اقتصاد»، در نشست مشترک صنعتگران و معدنکاران بخش‌خصوصی که روز دوشنبه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، مطالبات آنها از دولت آینده مطرح و نتیجه این بود که در نهایت فضایی حاکی از امنیت و ثبات برای سرمایه‌گذار شکل بگیرد. همچنین نگاه دولت به بخش خصوصی صرفا از بعد درآمدی نبوده و فعالیت اقتصادی را از منظر تولید و اشتغال ببیند.

 

در این نشست بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، رضا اشرف سمنانی کارشناس ارشد حوزه معدن و صنایع معدنی،علیرضا سیاسی راد دبیر انجمن سنگ آهن ایران، امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی و سجاد غرقی عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن حضور داشتند.همچنین روسا و مدیران اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی ایران، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف و تنی چند تن از فعالان حوزه معدن و صنعت در این نشست حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی با تاکید بر مطالبات و خواسته‌های خود از دولت آینده (دوازدهم)، ضمن تقدیر از عملکرد دولت در گسترش روابط بین‌الملل خواستار تداوم این روند بوده و معتقدند گشایش در روابط بین‌الملل باعث ورود سرمایه‌های خارجی به حوزه‌های مختلف معدن و صنعت می‌شود.

فعالان اقتصادی همچنین خواستار امنیت سرمایه‌گذاری بوده و معتقدند امنیت سرمایه‌گذاری درصورتی رخ خواهد داد که قوانین داخلی اصلاح شده و خلأهای قانونی برخی بخش‌ها پر شده و تصمیمات یک‌شبه از بین رود تا سرمایه‌گذار چه داخلی و خارجی با آرامش خاطر اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

از دیگر مواردی که از سوی فعالان حوزه معدن و صنعت مطرح شد و مختص فعالان این حوزه نبوده و خواسته تمامی فعالان اقتصادی است اصلاح نظام بانکی و خروج بانک‌ها از بنگاهداری و اجری کامل قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید بود.همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری زنجیره‌های ارزش و تامین، تعدیل نرخ دلار و کاهش مالیات بر ارزش افزوده را خواستار شدند.همچنین فعالان خواستار شفافیت‌های آماری و هماهنگ‌سازی آن در بدنه دولت برای تدوین برنامه و استراتژی‌های بلند‌مدت بوده و اعلام کردند از خصوصی‌سازی به معنای واقعی آن استقبال کرده و آن را حمایت می‌کنند. آنها همچنین معتقد بودند بهترین زمان برای اعلام خواسته‌ها و مطالبات بخش‌خصوصی هم اینک بوده و مطالبات آنها می‌تواند در برنامه‌های آینده نامزدهای ریاست جمهوری نیز قرار گیرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد