تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۸۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت:

ستاد توسعه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان تشکیل شد

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: برای توسعه، ایجاد اشتغال ورفع محرومیت های استان سیستان و بلوچستان، ستاد توسعه صنعتی و معدنی این استان تشکیل شد.
ستاد توسعه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان تشکیل شد

به گزارش می متالز، سعید زرندی در اولین جلسه این ستاد که با حضوراستاندار سیستان و بلوچستان، مدیران بنیاد علوی، بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و سازمان های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد گفت: ظرفیتها و انگیزهای خوبی در بنیاد ها و سایر دستگاهها برای توسعه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید با هم افزایی بین دستگاههای اجرایی، بتوانیم از این ظرفیتها برای توسعه استان بهره ببریم.
وی افزود: طرح های توسط ایدرو و ایمیدرو در این استان در حال پیگیری است که با تشکیل منظم جلسات این ستاد ، این پروژه ها رصد و پایش می شود و موانع کار آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: وجود ساحل و داشتن مرز مشترک با همسایگان از بسترهای مناسبی است که در سرمایه گذاری ها باید به آن توجه کرد.
وی یادآور شد: فراوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از موضوعاتی است که در سیستان و بلوچستان از موقعیتهای خوبی برخوردار است که باید از آن استفاده کرد.
زرندی همچنین تاکید کرد: در این استان ظرفیت زیادی در حوزه معادن وجود دارد که ایمیدرو با همکاری بخش خصوصی برای توسعه معادن کوچک می تواند فعالیت بیشتری داشته باشد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: در دنیا ، صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیری شکل گرفته است که ما نیز در ایران می توانیم از این مدل استفاده کنیم.
وی توضیح داد:به کارگیری صندوق‌های جسورانه اکتشاف در حوزه‌های معدنی در استان سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان یک حرکت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
زرندی در پایان گفت: عزم مسئولان عالی کشور برتوسعه و رفع محرومیت از این استان است و وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز بر اساس این رسالت این موضوع را بطور جدی در حیطه وظایف خود دنبال خواهد کرد.

عناوین برگزیده