تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۸۸۹۷۱
سرویس خبر : انرژی

قطع آب ۲۷ هزار خانوار بدمصرف تهرانی/ "نیاوران" رکوردار مصرف آب تهران

‌می‌متالز - نیاوران، دیباجی، آیت‌اله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ اسکان و استقرار مشترکان بدمصرف آب، در رده‌های اول تا چهارم نواحی تهران قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، سید رسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: ۱۳۳ هزار و ۶۸۲ خانوار در شهر تهران بیش از دو برابر الگو و حد مجاز آب مصرف می‌کنند که ناحیه نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف بیش‌ترین تعداد بدمصرف را در خود جای داده است.

وی افزود: سه درصد از مشترکان پایتخت بدمصرف هستند که هشت درصد آب شرب خانگی این کلان‌شهر را مصرف می‌کنند.

باقری با بیان اینکه "نواحی دیباجی، آیت‌اله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ اسکان و استقرار مشترک بدمصرف در رده‌های بعدی قرار دارند"، گفت: الگوی مصرف آب در تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است؛ مشترکانی که ماهانه بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بدمصرف» محسوب می‌شوند.

به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گروه «بدمصرف‌ها» معادل ۴۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۰۶ مترمکعب آب را در ۹ ماه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف (۱۸ مهرماه) تاکنون، آب حدود ۲۷ هزار خانوار بدمصرف تهرانی (شامل ۲۰ هزار خانوار خانگی و ۷۰۰۰ خانوار غیرخانگی) به صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است.

۴۰ درصد تهرانی‌هاخوش‌مصرف هستند

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: ۴۰ درصد از مشترکان تهرانی خوش‌مصرف هستند و مطابق برآورد ۹ ماهه شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۲۷ درصد حجم آب شرب خانگی پایتخت به این دسته از مشترکان اختصاص یافته است.

باقری با بیان اینکه "مشترکانی که ماهانه ۱۴ مترمکعب و کم‌تر آب مصرف کنند «خوش‌مصرف» هستند"، گفت: ️پرمصرف‌ها ۶۵ درصد از حجم آب شرب پایتخت را مصرف می‌کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران با بیان این‌که دو میلیون و ۳۷۵۵ مشترک پرمصرف آب در تهران وجود دارد، گفت: پرمصرف‌های تهرانی ۵۷ درصد هستند که ۶۵ درصد از حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند. او افزود: مطابق قانون مشترکانی که ماهانه تا دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، مشترک «پرمصرف» هستند.

قطع آب ۷۰۰۰ خانوار غیرخانگی بدمصرف

وی افزود: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تهرانی، ۷۰۰۰ اشتراک غیرخانگی بدمصرف با ارسال اخطار و اطلاع قبلی با محدودیت موقت قطع آب مواجه شدند.

باقری تاکید کرد: مشترکان غیرخانگی چنان‌چه بیش از ظرفیت قراردادی خود آب مصرف کنند، مشترک بدمصرف هستند.

وی با بیان این‌که تاکنون این محدودیت از ۹ تا ۱۱ صبح اعمال می‌شد، افزود: به دلیل بازدارنده و اثربخش نبودن ساعات قطع، از این پس این محدودیت از ساعت ۹ تا ۱۵ و به صورت موقت اعمال شده است.

معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: مشترکان غیرخانگی آب شامل واحد‌های تجاری، صنعتی، اداری، عمومی، نیرو‌های مسلح، اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و. هستند که بر اساس نوع کاربری، فعالیت و تعداد افراد به میزان مشخصی مجاز به مصرف آب هستند که به آن ظرفیت قراردادی می‌گویند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده