تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۸۹۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیته صنعت مجلس عنوان کرد:

تامین مالی ارزان برای صنعت در بودجه مورد توجه قرار گیرد/ محصولات دانش‌بنیان‌ها جایگاه خاصی در باز کردن مسیر صادرات به دنیای رقابتی دارند

‌می‌متالز - رضا تقی پور انوری، رئیس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه امروزه بزرگترین مشکل صنعت با توجه به فراز و نشیب‌های حوزه اقتصادی و بی‌ثباتی و تغییرات نرخ ارز، تامین مالی ارزان است، گفت: در بودجه باید به موضوع تامین سرمایه در گردش صنعت توجه ویژه شود.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی پور انوری درباره اولویت‌های صنعت و معدن در بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: امروزه بزرگترین مشکل صنعت با توجه به فراز و نشیب‌های حوزه اقتصادی و بی‌ثباتی و تغییرات نرخ ارز، تامین مالی ارزان است؛ این موضوع ستون اصلی و کلیدی صنعت است، زیرا با تامین آن می‌توان حجم تولید را افزایش دهد و با تحقق این مهم شرایط در همه بخش‌های اقتصادی بهتر می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه باید به موضوع تامین مالی ارزان و سرمایه در گردش صنعت توجه ویژه شود.

وی با اشاره به موضوع دانش بنیان‌ها، اضافه کرد: با توجه به ماهیت شرکت‌های دانش بنیان، با تامین سرمایه‌های کوچک می‌توان در این حوزه به حجم بالای تولید دست یافت ذکر این نکته نیز لازم است که معمولا محصولات این شرکت‌ها های تک است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه خاصی در بهبود شرایط اقتصادی و حتی باز کردن مسیر صادرات به دنیای رقابتی دارند، زیرا این محصولات هم در داخل و هم در خارج خریداران بسیاری دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه صنایع معدنی باید اتفاقات جدیدی رخ دهد، زیرا بسیاری از این حوزه‌ها تقریبا بکر هستند، تصریح کرد: میزان اکتشاف و درصد استخراج این مواد و به تبع آن زنجیره معدنی شکل گرفته بسیار ناچیز است به طور مثال در مس تاکنون ۷ درصد معادن اکتشاف شده و حتی کمتر از این میزان نیز استخراج شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر شرایطی ایجاد شود که با هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی و پیش‌بینی مشوق‌هایی در بودجه از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد، می‌توان کشور را از تک محصولی و وابستگی به نفت دور کند و مسیر جدیدی برای رشد و شکوفایی ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده