تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۸۹۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز عملیات احیای ثبات در بازار ارز خبر داد

‌می‌متالز - فرزین گفت: بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ ساز خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: از امروز، بانک مرکزی و صرافی ها، اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی زین پس به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ ساز خواهد بود.


رئیس کل بانک مرکزی از آغاز عملیات احیای ثبات در بازار ارز خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه شب نیز با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه یک سیما از تامین ارز صرافی‌ها با حراج روزانه در بازار متشکل، راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا ۲ هفته آینده و تامین ارز ۲۸۵۰۰ تومانی از محل درآمد صادرات نفت و پتروشیمی خبر داد و گفت: به همه منابع ارزی کشور دسترسی داریم و بانک مرکزی نرخ سازی را از این به بعد با اقدامات خود انجام خواهد داد.

رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: آمار ۹ ماهه بانک مرکزی نشان می‌دهد که حساب کالای کشور یعنی صادرات منهای واردات، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مثبت بوده است؛ یعنی به این میزان بیش از واردات، صادرات داشته‌ایم. میزان صادرات ما ۷۳.۴ میلیارد دلار بوده که ۳۱ درصد رشد داشته است. در حالی که واردات ما ۵۲.۹ میلیارد دلار بوده که ۱۹.۶ درصد رشد کرده است. همین باعث شده که ذخایر ارزی کشور به دلیل صادرات بیش از واردات، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند و این ذخایر هم اکنون در دسترس ماست و ما هیچ مشکلی در تامین نیاز‌های ارزی کشور برای تامین کالا نداریم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده