به گزارش میمتالز، مهدی شامی زنجانی، دبیر ششمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال در مراسم اختتامیه ششمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال بیان کرد: حوزه دیجیتال کشور به دو سطح کسب و کار و سازمان و همچنین سطح حکمرانی تقسیم میشود. در سطح شرکتها تلاشهای خوبی برای دیجیتالی شدن رقم خورده که نتایج آن در شش دوره گذشته قابل رویت است. در مقابل، اما به نظر میرسد در سطح ملی و حکمرانی در سالهای اخیر یک گام با ثبات رو به جلو برداشته نشده و چه بسا یک قدم رو به جلو و سه قدم به عقب بازگشتیم. برای این منظور اگر کشور میخواهد به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کند، حتما باید این موضوع را جدی گرفته و از قاب نگاه مردم به دیجیتالی شدن، یعنی اینترنت توجه کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه با توجه به اینکه در این دوره از برگزاری رویداد، تندیس زرین در بخشهای نوآوری و رهبری دیجیتال اهدا نشد و همچنین برای اولین بار در شش دوره گذشته جایزه سال تحول دیجیتال ایران نیز به بخشی تعلق نگرفت، اوضاع دیجیتالی کشور را ارزیابی کرد و گفت: این موضوع که امسال تندیس زرین به شرکتی تعلق نمیگیرد به این معناست که انتظاراتمان از اکوسیستم بالاتر است و ضمن احترام به تلاشهای صورت گرفته اعتقاد داریم کسب و کارها در تمام محدودیتها فعالیت خوبی دارند.
وی در ادامه افزود: الکترونیکی کردن همیشه لایه اول دیجیتالی شدن است، اما این تمام فرایند دیجیتالی شدن نیست. دیجیتالی شدن زمانی رخ میدهد که یک تغییر جدی در ماهیت و قوانین کسب و کار ایجاد شود. یعنی یک مدل درآمدی جدید در کنار مدل قبلی قرار بگیرد که این یک منطق جدید و غایت تحول دیجیتال است.
مهدی شامی در رابطه با شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه دیجیتال تصریح کرد: حرکت شرکت فولاد مبارکه اصفهان به سمت تحول دیجیتال حرکت بزرگی در این صنعت سخت بوده که نیاز به جرات بالایی دارد. سعی و خطاهایی داشته که این ماهیت عصر دیجیتال است. فولاد مبارکه تجربه گری خوبی کرده و بعد از چند سال وقت آن فرا رسیده گام بزرگی بردارد تا ارزش واقعی دیجیتالی شدن را در سازمان به محقق سازد.
این مقام مسوول در پایان نسبت به برگزاری کنفرانس بین المللی تحول دیجیتال در تیر ماه سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: تحول دیجیتال دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد؛ نمیتوان نسبت به پارادایم بین المللی تحول دیجیتال بی توجه بود.
منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین