تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۹۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضعف در اعطای تسهیلات مسکن را از سوی بانک مرکزی می‌بینیم/ در قزوین مشکل زمین وجود ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم استان قزوین گفت: متاسفانه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات مسکن همکاری نکرده‌اند و این ناشی از سیاست‌های غلط بانک مرکزی است.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم استان قزوین، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد زمین‌هایی که باید به شهر‌ها الحاق شود تا برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرد، تعیین تکلیف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: البته بحث واگذاری زمین مقداری کند شده بود و مرحوم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی زحمات زیادی در این مسیر کشید، ولی به دلیل بیماری که داشت، مقداری حرکت درا ین مسیر کند شده بود.

نماینده مردم استان قزوین ادامه داد: بخش زیادی از این پروژه انجام شده است و وزیر جدیدی هم که روی کار آمده با برنامه‌هایی که دارد قطعا این طرح محقق خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره روند همکاری بانک‌ها با این طرح گفت: بانک‌ها برای اعطای تسهیلات همکاری نکرده اند و این ناشی از سیاست‌های غلط بانک مرکزی است. هم اکنون که رئیس کل بانک مرکزی عوض شده امیدواریم در روند اعطای بانک‌ها تسهیل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید تغییر رویه بدهند و به وظایف خود عمل کنند. ما در این زمینه فعالیت بانک‌ها را ضعیف می‌بینیم و بیشترین مشکل را هم از حوزه بانک مرکزی است و امیدواریم رئیس کل بانک مرکزی در این رویه تجدید نظری داشته باشد.

۷۰ درصد زمین‌ها در قزوین واگذار شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره میزان الحاق زمین‌های حاشیه شهر‌ها در قوزین به این طرح توضیح داد: قزوین در این زمینه از استان‌های پیشرو است. خوشبختانه در قزوین فعالیت خوبی داشته‌ایم و دومین استان از نظر پیشرفت مسکن ملی است و مسکن‌های دو طبقه و سه طبقه ساخته شده که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

وی در رابطه با روند اعطای زمین در استان قزوین افزود: همانطور که گفته شد قزوین دومین استان از نظر پیشرفت مسکن ملی بوده است ودر قزوین هیچ گونه مشکل زمین نداریم.

سیاهکلی با بیان اینکه برخی از استان‌ها مشکل زمین داشتند، تصریح کرد: این مشکلات حل شده و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد زمین‌ها واگذار شده است. مابقی زمین‌ها هم به زودی الحاق خواهد شد. کار مسکن ملی باید حتما به سرانجام برسد، چون هم وعده نمایندگان مجلس است و هم وعده دولت تا بتوانیم بخش عظیمی از گره مسکن را باز کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده