تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۰۵۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صمت در حاشیه هیات دولت خبر داد:

ارتقای ایران به رتبه هفتم تولید فولاد در دنیا/ خودرو‌های مناطق آزاد مجاز به تردد در داخل کشور می‌شوند

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معادن و تجارت اعلام کرد در بین ۱۰ کشوری که بیشترین تولید فولاد را در جهان دارند، ایران به رتبه هفتم ارتقا یافته است.

به گزارش می‌متالز، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت تولید، خوشبختانه بسیار مناسب است و در بین ۱۰ کشوری که بیشترین تولید فولاد را در دنیا دارند، در نوامبر سال میلادی گذشته، رتبه هفتم را بدست آوردیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال ۲۰۲۲ میلادی، رشد تولید فولاد در ایران در میان ۱۰ کشوری که به لحاظ میزان فولاد برتر هستند، بیشترین رشد را داشته و ما بیشترین رشد را در میان ۱۰ کشور برتر تولید فولاد داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد موضوع خودرو‌ها یادآور شد: در زمینه خودرو طرحی در دولت بررسی و نهایی شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

فاطمی‌امین همچنین گفت: براساس این طرح، خودرو‌هایی که در مناطق آزاد تردد می‌کنند با شرایطی که هفته آینده به دقت اعلام خواهم کرد، این مجوز را خواهند داشت که شماره‌گذاری شوند و در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند که می‌تواند کمکی برای افزایش عرضه در بازار باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده