تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۲۹۰۵۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تمدید بر گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - ارزیابی مراقبتی سالانه آزمایشگاه مرکزی بر مبنای الزامات استاندارد ایران، ایزو آی‌ای سی ۱۷۰۲۵، ۲۱ دی ماه با حضور تیم ارزیابان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در جلسه ارزیابی مراقبتی گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه مرکزی از تلاش همکاران این آزمایشگاه و سایر مدیریت‌های ذی ربط قدردانی نمود.

محمود پوری شعبان مدیر آزمایشگاه مرکزی در خصوص این موفقیت گفت: بنابر قوانین مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، ارزیابی مراقبتی از آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه تایید صلاحیت بر مبنای الزامات استاندارد ایران ایزو آی‌ای سی ۱۷۰۲۵ بایستی به صورت سالانه انجام شود. در همین راستا با حضور یک تیم ۶ نفره متشکل از سرارزیاب، ارزیاب سیستم و کارشناسان فنی این مرکز، جلسه ارزیابی مراقبتی گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه مرکزی در محل این آزمایشگاه برگزار و پس از طی فرایند ارزیابی، گواهینامه مزبور تأیید صلاحیت شد.

مدیر آزمایشگاه مرکزی افزود: نقش این گواهینامه در اعتبار بخشی به نتایج آزمایشگاه و تامین الزامات قانونی مورد نیاز سازمان ملی استاندارد ایران در اخذ گواهینامه‌های استاندارد محصولات فولادی کارخانه بسیار با اهمیت است و خوشبختانه آزمایشگاه مرکزی با تکیه بر ظرفیت‌های علمی و دانش فنی کارکنان خود توانسته از عهده این مهم برآید.

پوری شعبان با اشاره به تلاش و اهتمام آزمایشگاه مرکزی در تولید مواد مرجع داخلی آزمایشگاهی که با صرفه جویی‌های ارزی قابل توجهی نیز همراه بوده است، گفت: مساعدت‌های مدیریت عالی و معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت و همکاری مدیریت‌های تحقیق و توسعه، آموزش و توسعه منابع انسانی، سفارشات و کنترل کالا، خرید مواد مصرفی، خرید تجهیزات، فناوری اطلاعات، اتوماسیون و ارتباطات، مهندسی صنایع و روابط عمومی و همچنین مرکز اسناد و مدارک فنی کارخانه در این موفقیت تاثیر به سزایی داشت.

مهدی مُهری، مسئول کیفیت آزمایشگاه مرکزی نیز گفت: اعتبار تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های آکرودیته شده بر مبنای الزامات استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ منوط به نتایج ارزیابی مراقبتی سالانه از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان با اهتمام جدی در زمینه‌های مختلف آزمون‌های مهارت با آزمایشگاه‌های معتبر کشور در زمینه برگزاری مقایسه‌های بین آزمایشگاهی مشارکت داشته است.

مهری تأکید کرد: شرکت در آزمون‌های مهارت ضمن تایید عملکرد فنی آزمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف با کسب رتبه‌های برتر در برخی زمینه‌ها همانند آزمون‌های خواص مکانیکی و متالوگرافی همراه بوده است.

وی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته، آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین عضو فعال از آزمایشگاه‌های صنعت فولاد در شبکه آزمایشگاهی فناورری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح تشکیل کارگروه تخصصی تولید مواد مرجع آزمایشگاهی به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی آزمایشگاه‌های کشور را به دبیرخانه این شبکه ارائه نموده است.

منبع: پایگاه خبری افق تهران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد