تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۰۵۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس جمهور: قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومان ملاک خواهد بود

‌می‌متالز - آقای رئیسی گفت: بیش از ۹۰ درصد کار صادرات و واردات با ارز نیمایی انجام می‌شود که قیمت آن ۲۸۵۰۰ تومان است.

به گزارش می‌متالز، آقای رئیسی، امشب سه‌شنبه در هشتمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم که در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر و رادیو ایران پخش شد، اظهار داشت: تلاش دولت برای حذف فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی است، اما شرایط فعلی برای مردم و دولت قابل قبول نیست. گرانی مواد غذایی، عللی دارد که شناسایی شده است و پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور، تصریح کرد: در بعضی اقلام، ثبات نسبی ایجاد شده، اما برای برخی اقلام این کار نشده است. بسیاری از اقلام سفره مردم، به قیمت دلار بستگی دارد که نباید این‌گونه باشد. در حال تلاش هستیم که این وضعیت تغییر کند و تغییر قیمت دلار روی سفره مردم تأثیری نداشته باشد.

آقای رئیسی، گفت: به عنوان مثال، قیمت نهاده‌های دامی که وارداتی است، به دلار ارتباط دارد که این اشکال در نظام اقتصادی ما و سیاست دولت این بوده که قیمت آنچه در سفره مردم است، به ثبات برسد که با تغییر قیمت دلار، اقلام دچار نوسان نشود.

رئیس جمهور، همچنین اظهار داشت: قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومان ملاک همه خواهد بود. بیش از ۹۰ درصد کار صادرات و واردات با ارز نیمایی انجام می‌شود که قیمت آن ۲۸۵۰۰ تومان است. اگر همه کار‌ها در تجارت با همین قیمت انجام شود، ثبات در قیمت‌ها ایجاد می‌شود.

آقای رئیسی، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها مثلا در گوشت قرمز به علت قاچاق کالا به کشور‌های همجوار بوده و بخشی از آن به علت عرضه نشدن است، یعنی به علت تورم انتظاری، دام نگه داشته می‌شود و دامداران، دام خود را برای افزایش قیمت، عرضه نمی‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده